شهید محمد بهرامیه

شهید محمد بهرامیه


ولادت: 1/10/1332 
متولد: روستاى بهرامیه بخش جوین
شهادت: 18/6/1361 
محل شهادت: شلمچه
سمت: مسئول تعاون لشكر 5 نصر
مزار: روستای بهرامیه
​​​​​​​
سرور یزدی «شهید محمد بهرامیه» فرزند حسینعلى اول دى سال 1332 در روستاى بهرامیه جوین به دنیا آمد. در 5سالگى به همراه پدر و مادرش به كربلا مشرف شد. پس از اتمام دوره‏ ابتدایى، به علت علاقه به تحصیل دروس حوزوى به مشهد مقدس رفت.
او همزمان با تحصیل دروس حوزه توانست تحصیلات خود را تا دیپلم ادامه دهد و پس از آن به كار مشغول شد.
با آغاز فعالیت‏هاى مردم علیه رژیم طاغوت در زمره‏ یاران راستین انقلاب قرار گرفت. در سال 1359 عضو رسمى سپاه شد. مدتى در قسمت كارگزینى سپاه بود كه بسیجیان را براى رفتن به جبهه آماده مى‏كرد. از ابتكارات او در مشهد تشكیل ستاد امور شهدا بود که مشكلات بسیارى از خانواده‏هاى شهدا را توانست رفع كند.
از دیگر اقدام‌های شهید بهرامیه راه‏اندازى دعاى ندبه براى خانواده‏هاى شهدا بود. همچنین بردن خانواده‏هاى شهدا در روزهاى پنجشنبه به مزار شهدا كه با اتوبوس‏هاى سپاه انجام مى‏شد. از دیگر كارهاى ایشان، اردوهاى تفریحى ـ فرهنگى براى فرزندان شهدا بود. وی به جوانان آموزش اسلحه مى‏داد و آن‏ها را براى مقاطع حساس آماده مى‏كرد.
او از مسئولیت تعاون سپاه استعفا کرد و به جبهه رفت و پس از 20روز به شهادت رسید.
در نزدیكى مرز عراق در شلمچه او طرح كندن كانالى را داده بود و چون فاصله‏ آن‏ها با عراق بسیار كم بود دشمن متوجه آن‏ها مى‏شود و آر.پى.جى مى‏زند كه ترکش آن به سر شهید بهرامیه برخورد می‌كند و او به فیض شهادت می‌رسد. روحش شاد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه