فیلم‌ها را در سینما ارزان ببینیم

با اجرایی شدن طرح قیمت‌گذاری شناور بلیت

فیلم‌ها را در سینما ارزان ببینیم

با افزایش قیمت بلیت سینما در سال جاری فروش فیلم‌ها هم با افت قابل توجهی روبه‌رو شد.گرچه نمی‌توان دلایل کاهش استقبال مخاطبان از سینما را به تمامی به قیمت بلیت نسبت داد اما به نظر می‌رسد مخاطب آمادگی پذیرش این تغییر را نداشت و به فراخور آن سینما رفتن از فهرست تفریحات و هزینه‌کرد بسیاری از خانواده‌ها و افراد خارج شد و به انتهای فهرست سقوط کرد.


البته در این کم‌اقبالی نوع چینش فیلم‌های اکران شده هم بی‌تأثیر نبود اما با طرح‌های مقطعی و شناور کردن بلیت در روزهای خاصی از هفته که توسط حوزه هنری و برخی سینماداران انجام شد، معادلات به هم خورد و علاقه‌مندان را روانه سینما کرد. از سویی دیگر اکران نیم‌بهای فیلم «بدون قرار قبلی» و فروش قابل توجهش در یک روز که برابر با فروش کل تعدادی از فیلم‌ها بود این باور را تقویت کرد که باید فکری به حال روند قیمت‌گذاری بلیت‌ انجام داد. حالا دو ماهی از طرح موفق حوزه هنری می‌گذرد و پس از آن سینماهای زیرمجموعه شهرداری نیز از این شیوه برای جذب مخاطب بهره گرفتند و در نهایت شورای صنفی نمایش نیز طرحی با همین عنوان را که تمرکزش بر شناور کردن بلیت سینماهای کشور بود کلید زد که به تازگی به تصویب سازمان سینمایی هم رسیده است.  

با طرح شناور چطور سینما برویم؟
براساس این طرح از روز گذشته قیمت‌گذاری شناور بلیت در سینماهای سراسر کشور قابل اجراست و سینماها اختیار دارند تا سانس‌های ابتدایی روز یعنی از ساعت ۱۰ تا ۱۵ را به صورت نیم‌بهای نرخ مصوب و براساس درجه کیفی هر سینما به ترتیب زیر قیمت‌گذاری کنند: سینماهای مدرن: 22هزار و 500 تومان، سینماهای ممتاز: 17هزار و 500 تومان و سینماهای درجه یک: 12هزار و 500 تومان. همچنین برای سانس‌های دیگر از ساعت ۱۵ به بعد سینماداران این اختیار را خواهند داشت که براساس شرایط جغرافیایی هر سینما، نوع مخاطبان و ساعات پیک به شیوه پیشنهادی ذیل قیمت‌گذاری کنند: سینماهای مدرن: 35 تا 45هزار تومان، سینماهای ممتاز:
 25 تا 35هزار تومان و سینماهای درجه یک: 20 تا 25 هزار تومان. این طرح به صورت موقت در سه ماه آینده قابل اجرا خواهد بود.

خبرنگار: صبا کریمی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه