رقابت حضوری و مجازی ۸۰۰ حافظ قرآن

آزمون کتبی طرح ملی «تحفیظ رضوی» برگزار شد

رقابت حضوری و مجازی ۸۰۰ حافظ قرآن

یازدهمین دوره آزمون کتبی طرح ملی «تحفیظ رضوی» با رقابت ۸۰۰ حافظ قرآن در رواق شیخ حرعاملی حرم مطهر رضوی برگزار شد. 


مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در حاشیه برگزاری این مراسم به خبرنگار آستان‌نیوز گفت: این آزمون برای حافظان قرآن کریم شهر مشهد به صورت حضوری در رواق شیخ حرعاملی حرم مطهر رضوی و همچنین برای حفاظ در سراسر کشور به صورت مجازی برگزار شد که نمرات نهایی این دوره از آزمون کتبی هفته آینده در سایت مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت دارالتحفیظ ابوطالب(ع) اعلام خواهد شد. 
میریان یادآور شد: این آزمون‌ها هر سه ماه یک‌ بار در پایان هر فصل به جهت ایجاد انگیزه در حافظان، آشنایی با سطح کیفی حفظ و مفاهیم فراگیران طرح و حمایت مادی از آن‌ها توسط مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی برگزار می‌شود که برای قبول‌شدگان در این آزمون‌ها مدارک معتبر صادر خواهد شد. تشویق فراگیران با هدایای نقدی و تخفیفات، برگزاری آزمون‌های سراسری، برگزاری دوره‌های انگیزشی، مسابقات و اردو از مزایای این طرح قرآنی است.
وی افزود: طرح شبانه‌روزی تحفیظ رضوی از سال گذشته در مشهد آغاز به کار کرد که حافظان شرکت‌کننده از سراسر کشور در زائرسرای رضوی اسکان داشتند و کلاس‌های آموزشی آنان در جوار حرم مطهر رضوی برگزار شد. در سال جاری، ۱۵۰ حافظ قرآن کریم در دوره‌های آزمایشی طرح شبانه‌روزی تحفیظ رضوی نام‌نویسی کردند که دوره‌های تکمیلی آن پس از پایان ماه صفر برگزار خواهد شد که امید می‌رود تا سال ۱۴۰۲ نخستین حافظان کل قرآن کریم این طرح به جمع حافظان کل قرآن کریم کشور افزوده شوند.

تربیت هزار حافظ قرآن
مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت دارالتحفیظ ابوطالب(ع) نیز گفت: طرح ملی «تحفیظ رضوی» از سال ۹۹ از سوی مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی با همکاری مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت دارالتحفیظ ابوطالب(ع) اجرا می‌شود و در قالب این طرح، دوره آموزشی کوتاه‌مدت و بلندمدت حفظ و مفاهیم قرآن کریم به‌ صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود.
سیدرضا حسینی هدف از برگزاری دوره‌های آموزشی تحفیظ رضوی را تربیت 10میلیون حافظ قرآن در راستای منویات رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و افزود: در بازه زمانی دوساله اجرای این طرح بیش از هزار نفر در طرح ملی تحفیظ رضوی نام‌نویسی کردند و موفق به حفظ جزءهای ۱۰ تا ۲۵ قرآن شدند.
وی با اشاره به آغاز نام‌نویسی دوازدهمین دوره طرح ملی تحفیظ رضوی در مهر ماه جاری افزود: این طرح قرآنی هم اکنون در ۸۰مسجد و مرکز قرآنی سطح شهر مشهد در حال برگزاری است که ثبت‌نام طرح در ابتدای هر فصل با استقبال خوب قرآن‌آموزان مواجه می‌شود. امید می‌‌رود این طرح ملی با توسعه شبکه‌سازی در سراسر کشور ذیل پرچم حضرت رضا(ع) برگزار شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه