دیدار وزیر صحت عامه افغانستان با استاندار خراسان رضوی

دیدار وزیر صحت عامه افغانستان با استاندار خراسان رضوی

وزیر صحت عامه افغانستان گفت: تجارب بی‌نظیر کشور ایران در حوزه پزشکی و بهداشت و درمان طی بیش از چهار دهه گذشته، در افغانستان کاربرد زیادی خواهد داشت.


به گزارش خبرنگار ایرنا، «صاحب قلندر عباد» و هیئت همراه در دیدار با استاندار خراسان رضوی افزود: همکاری مشترک دو کشور ایران و افغانستان با درک شرایط متقابل می‌تواند سبب ایجاد فرصت ویژه‌ای در بهبود سلامت مردم کشور افغانستان شود؛ زیرا سلامت و بهداشت مردم از نظر اسلام از هر سیاستی به دور است.
وزیر صحت عامه افغانستان با اشاره به مراودات مردم دو کشور اظهار کرد: این آمادگی در افغانستان برای تکمیل طرح‌های زیرساختی بهداشتی، تکمیل بیمارستان و ایجاد مراکز تخصصی در کنار همکاری‌های علمی مراکز دانشگاهی و بهداشتی وجود دارد تا موجب ارتقای سطح سلامت و بهداشت مردم افغانستان شود.
استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: انجام این دیدارها با هدف پیدا کردن ظرفیت‌ همکاری مشترک باید به مفاهمه خوبی تبدیل شود.
نظری ادامه داد: افغانستان برای ما، فقط یک همسایه نیست بلکه اشتراکات بسیاری در موضوعات مختلف دینی، زبان، تاریخ و تمدن بین دو کشور وجود دارد و این ارتباطات مستحکم‌، زمینه همکاری بیشتر را فراهم می‌کند.
وی افزود: موضوعاتی همچون بهداشت که به سرنوشت مشترک دو کشور ارتباط دارد باید با همکاری مسئولان و با هدف کم کردن مشکلات مردم مورد توجه قرار گیرد.
 نظری بیان کرد: دولت سیزدهم راهبرد ارتباط با همسایگان را مدنظر خود قرار داده است و از این منظر ارتباطات دیپلماسی، فرهنگی و اقتصادی با همسایگان مورد تأکید است و نباید بگذاریم این ارتباط تحت تأثیر جریان‌های مخالف قرار گیرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه