فقط برای قهرمانی می‌رویم

محمد بنا درآستانه رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان:

فقط برای قهرمانی می‌رویم

رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ از امروز در سالن اشتارک‌آرنا در بلگراد پایتخت صربستان آغاز می‌شود و کشتی‌گیران ایران در اوزان ۵۵، ۷۲، ۷۷ و ۸۷ کیلوگرم ایران به مصاف رقبای خود می‌روند.


محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران اظهار کرد: بچه‌ها شرایطشان عالی است. در هر سه روزی که وزن‌کشی است، امید داریم مدعی باشیم.همه کارهای لازم را انجام دادیم. همه چیز به لطف خداوند بازمی‌گردد که بتوانیم دل مردم را شاد کنیم. 
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در پاسخ به این پرسش که پیش‌بینی چند مدال را در این رقابت‌ها می‌کند؟ گفت:خیلی کار سختی است اما در مجموع برای من مهم‌تر این هست که بتوانیم از نظر تیمی حتماً روی سکوی اول تا سوم بایستیم. بچه‌ها در طول این چهار سال زحمات زیادی کشیدند و شرایط آمادگی خوبی دارند.  
بنا در پایان درباره رقبای اصلی ایران در راه قهرمانی گفت: دو یا سه تیم از لحاظ تیمی خوب هستند اما بقیه کشورها تک ستاره دارند. آذربایجان، گرجستان و ترکیه از نظر تیمی جزو خوب‌ها هستند. خود صربستان که میزبان است از نظر تیمی خوب نیست اما تک مهره‌های خوب دارد. در کل هیچ تیمی منسجم‌تر و کامل‌تر از ایران نیست و در غیاب روس‌ها می‌خواهیم قهرمان شویم.
کاروان ورزشی کشورمان با ترکیب کامل و 10 کشتی‌گیر در این مسابقات حضور خواهد داشت. ایران سال گذشته در این رقابت‌ها که به میزبانی اسلو نروژ برگزار شد پس از روسیه با 146 امتیاز جایگاه دوم را به خود اختصاص داد و حالا با غیبت روس‌ها، فرنگی‌کاران کشورمان امیدوار به کسب عنوان قهرمانی تیمی هستند، اما نباید در این شرایط حضور برخی از مدعیان را نادیده گرفت.

 درخشش در اسلو 
میثم دلخانی در 63 کیلو، محمدرضا گرایی در 67 کیلو، محمدهادی ساروی در 97 کیلو و علی‌اکبر یوسفی در 130کیلو به مدال طلا رسیدند. محمدعلی گرایی و پژمان پشتام هم برنزی‌های کشورمان بودند. در ترکیب مسابقات امسال تغییراتی در تیم محمد بنا ایجاد شده که می‌توان به عدم حضور میثم دلخانی و علی‌اکبر یوسفی اشاره کرد. مسابقات امسال با شرایط متفاوتی برگزار می‌شود؛ اول اینکه روس‌ها غیبت دارند و این موضوع فضا را برای کشورهای مختلف فراهم می‌کند تا شانس خود را برای کسب مدال امتحان کنند، نکته دیگر اینکه برخی از مدعیان غایب سال گذشته امسال به میدان می‌آیند. 

رکورد خاص سوریان
بهترین عنوان تیمی کشتی فرنگی در مسابقات جهانی مربوط به سال 2014 است. مسابقاتی که در تاشکند ازبکستان برگزار شد و تیم کشورمان عنوان قهرمانی را کسب کرد. یک طلا توسط حمید سوریان، یک نقره توسط امید نوروزی و دو برنز توسط افشین بیابانگرد و قاسم رضایی حاصل کار فرنگی‌کاران کشورمان در این مسابقات بود. در مجموع عناوین کسب شده در طول برگزاری مسابقات، کشورمان با پنج عنوان قهرمانی آزاد و یک قهرمانی فرنگی در رده پنجم قرار دارد. 
در بین ورزشکاران نیز حمید سوریان پرافتخارترین فرنگی‌کار به شمار می‌رود. وی توانسته 6 مدال طلای جهانی از سال 2005 تا 2014 کسب کند و در رده دوم برترین فرنگی‌کاران قرار بگیرد. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه