بررسی مسائل رودخانه‌های مرزی در کمیسیون امنیت ملی

بررسی مسائل رودخانه‌های مرزی در کمیسیون امنیت ملی


​​​​​​​عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مسائل مرزی خراسان رضوی با حضور کارشناسان حکومتی و امنیت ملی در مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود. سارا فلاحی در گفت‌وگو با فارس در کلات نادر، گفت: در بازدید از نقاط صفر مرزی شهرستان کلات نادر شاهد خودتحریمی در زمینه استفاده درست از رودخانه‌های فصلی و بسته شدن آن‌ها به روی مردم بودیم.
وی با اشاره به سیلاب‌های سالانه در شهرستان کلات، اظهار کرد: در شهرستان کلات و درگز آب‌ها‌ و سیلاب‌ها در حالی از کشور خارج می‌شوند که ما نتوانستیم از آن‌ها به خوبی استفاده کنیم و هرساله شاهد خسارت‌های زیاد سیل و خروج آب‌ها از کشور هستیم. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای مردم این منطقه واقعاً ناراحت‌کننده است که در این نقطه از کشور هر ساله شاهد سیلاب هستیم و هیچ گونه اقدامی ازجمله ساخت دیوار ساحلی، طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری نشده است. حتی نتوانسته‌ایم با کشور همسایه کار دیپلماتیک هم انجام دهیم.
فلاحی با تأکید بر اینکه وزیر نیرو باید در این زمینه پاسخگو باشد، اظهار کرد: از رودخانه‌های مرزی هیچ‌گونه استفاده‌ای نمی‌شود و کشور همجوار ما در حال استفاده بهینه از آب و خاک ماست. با توجه به اهمیت موضوع، به زودی جلسه‌ای در این خصوص در کمیسیون امنیت ملی برگزار خواهیم کرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه