اربعین می‌تواند زمینه‌ساز آمادگی برای ظهور باشد

حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه در خطبه‌های نماز جمعه:

اربعین می‌تواند زمینه‌ساز آمادگی برای ظهور باشد

امام جمعه موقت مشهد گفت: تبلور ویژگی‌های سفر اربعین در جامعه، آمادگی برای ظهور امام زمان(عج) را موجب می‌شود.


حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه در خطبه‌های نماز جمعه مشهد اعجاز الهی در اربعین را مشهود دانست و افزود: نخستین ویژگی اربعین، حرکتی عمیق و مردمی است که جوشیده از عشق به حسین(ع) است.
وی اضافه کرد: این مراسم در اصل بزرگ‌ترین راهپیمایی جهانی علیه دشمنان اسلام با شعار لبیک یا حسین(ع) است.
امام جمعه موقت مشهد گفت: حرکت اربعین همچنین استغاثه جهانی برای ظهور منجی عالم بشریت با شعار لبیک یا مهدی(عج) است.
فرزانه با بیان اینکه این مراسم مانور عشق، صفا، ارادت، ایثار و عظمت اهل بیت(ع) است، افزود: همچنین اربعین، نمایشی از شکست‌پذیری دشمن و پیروزی حق در اوج سختی‌هاست که باید به آن توجه کرد.
وی ادامه داد: اگر این خصوصیات پس از برگشت از این مراسم در جامعه ما تبلور پیدا کند و خود را نشان دهد، شاهد بهترین آثار خواهیم بود. نخستین اثر این تبلور این خواهد بود که به یافتن خود واقعی خودمان موفق خواهیم شد.
فرزانه افزود: به این ترتیب عواطف و احساسات عالی انسانی از جمله ایمان به خدا، عشق به خدا و بندگی خدا، مقاومت در برابر سختی‌ها، ولایتمداری و تقوا در زندگی ما راه می‌یابد.
وی ادامه داد: تبلور آثار مراسم اربعین موجب فرار از جهل، کمک به محرومان و نیازمندان و بی‌نیازی از دنیا نیز می‌شود.
امام جمعه موقت مشهد گفت: ستم ستیزی و دفاع از مظلوم از دیگر عایدات توجه به آثار اربعین است و این‌گونه است که آماده می‌شویم به معنای حقیقی لبیک یا مهدی(عج) را به زبان بیاوریم و در اصل آماده ظهور می‌شویم. جامعه‌ای که موفق به طی این مسیر نشود، موفق به حضور در زمان ظهور حضرت نیز نخواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: به لطف خداوند، هماهنگی میان قوای سه‌گانه در کشور مطلوب است و تأثیر بیشتر آن را  بر تقویت ارتباط بیشتر با مردم باید شاهد باشیم؛ زیرا این ارتباط در حقیقت تعریف انقلاب و موجب جذب کمک پروردگار و ناامیدی دشمنان می‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه