بازگشت به سکاندار پرتغالی!

نخستین تصمیم‌های کی‌روش برای تیم ملی آمدن نکونام و خط خوردن چند ستاره است

بازگشت به سکاندار پرتغالی!

سرانجام پس از کش‌وقوس‌های فراوان، خبر برکناری دراگان اسکوچیچ توسط منابع خبری نزدیک به فدراسیون فوتبال تأیید شد تا از این پس کی‌روش به عنوان جانشین وی هدایت تیم ملی را در دست گیرد.



با تصویب این موضوع در جلسه هیئت رئیسه، فدراسیون فوتبال آخرین تماس را با کارلوس کی‌روش برقرار کرد تا او راهی تهران شود که برابر آخرین اطلاعات بدست آمده وی اوایل هفته آینده فعالیتش را در تیم ملی فوتبال ایران آغاز خواهد کرد تا برنامه‌های مدنظرش را برای تیم ملی به اجرا درآورد.
برابر توافق به عمل آمده میان تاج و کی‌روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی با چهار دستیار خارجی برای جام جهانی 2022 روی نیمکت تیم ملی حضور خواهد داشت و جواد نکونام به عنوان دستیار اول او فعالیت می‌کند. باشگاه فولاد نیز مخالفتی برای حضور نکونام در کادرفنی تیم ملی ندارد.
مربی پرتغالی قرار است با برنامه‌ریزی انجام شده روز جمعه برای عقد قرارداد وارد تهران شود. قرارداد او به مدت سه‌ماه‌و‌نیم و تا پایان جام جهانی خواهد بود که پس از این مسابقات در مورد ادامه همکاری دو طرف، تصمیم‌گیری خواهد شد.
اما یکی از پرسش‌های پر تعداد علاقه‌مندان به تیم ملی این است که آیا او فهرست بازیکنان تیم ملی را تغییر خواهد داد یا خیر؟ در این زمینه شنیده می‌شود کی‌روش به چند نفر از بازیکنانی که نامشان در فهرست اعزامی به اردوی اتریش وجود نداشته است اعلام کرده در اسرع وقت به سفارتخانه مراجعه کنند تا برای دریافت ویزای شنگن اقدام کنند.
در تازه‌ترین اتفاق، کارلوس کی‌روش از فدراسیون خواسته پاسپورت رامین رضاییان و پورعلی‌گنجی برای حضور در اردوی اتریش گرفته شود. رضاییان و پورعلی‌گنجی در دوران کی‌روش همیشه بازیکنان فیکس تیم ملی بودند اما در دوران اسکوچیچ این بازیکنان شانس حضور در فهرست تیم ملی را پیدا نکردند.
حالا رامین رضاییان و پورعلی‌گنجی که فصل جدید را در تیم‌های جدیدشان توپ می‌زنند در فهرست تیم ملی برای اردوی اتریش حضور خواهند داشت. همچنین کارلوس کی‌روش نام چند بازیکن دیگر که در فهرست اسکوچیچ نبودند را برای حضور در اردوی اتریش به فدراسیون داده است تا آن‌ها نیز در اردوی تیم ملی حضور داشته باشند.
با این حال برخی گمانه‌زنی‌ها بر این اساس است که احتمالاً چند بازیکن شاخص تیم ملی که در دوره دراگان اسکوچیچ حضور پررنگی در اردوهای تیم ملی داشتند از فهرست تیم ملی خط بخورند که یکی از آن‌ها شجاع خلیل‌زاده است. وی با توجه به مصاحبه‌های تندی که علیه کی‌روش انجام داده است به احتمال فراوان فرصت حضور در اردوی تیم ملی را از دست بدهد.
در این میان تنها نکته پرابهام ماجرا بلاتکلیفی سرپرست و مدیر رسانه‌ای تیم ملی است که بی‌شک با توجه به شناختی که از کارلوس کی‌روش داریم او علاقه‌ای به همکاری با آن‌ها ندارد و به احتمال فراوان استیلی و جماعت به زودی از کار کنار بروند و نفرات جدید به عنوان مسئولان اجرایی در کادر فنی حضور پیدا کنند.

خبرنگار: سینا حسینی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه