«کی‌روش» برای سفر به ایران چمدان بست

هیئت رئیسه کار خودش را کرد

«کی‌روش» برای سفر به ایران چمدان بست

درست همان‌طور که انتظار می‌رفت جلسه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال با واکنش‌های بسیار زیادی در ساختمان این فدراسیون برگزار شد تا پس از مدت‌ها این هیئت رئیسه به شکل قانونی تشکیل جلسه دهد.


در این جلسه 10 نفر از اعضای هیئت رئیسه حضور داشتند و تنها شهره موسوی غایب این نشست بود که با احتساب غیبت دو جلسه‌ای وی پیش از برگزاری انتخابات، براساس قانون اگر موسوی در جلسه بعدی حضور پیدا نکند، مهدی تاج می‌تواند فرد جدیدی را به عنوان سرپرست نایب‌رئیسی بانوان معرفی کند.
هنوز دقایقی از برگزاری این نشست نگذشته بود که خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی در خبری اختصاصی ادعا کرد توافق نهایی با کارلوس کی‌روش انجام شده و او به‌زودی عازم تهران خواهد شد. در شرایطی که این خبر موج بسیار عجیبی در شبکه‌های اجتماعی میان موافقان و مخالفان کارلوس کی‌روش به راه انداخت، ایرنا از رقم پیشنهادی فدراسیون فوتبال به سرمربی سابق پرتغالی تیم ملی خبر داد و عنوان کرد: کی‌روش بابت هر ماه فعالیت در فوتبال ایران تا پایان رقابت‌های جام جهانی ماهی 50 هزار یورو دستمزد دریافت خواهد کرد که در مجموع فعالیت چهار ماهه خود با فدراسیون فوتبال حدود 200 هزار یورو دریافت می‌کند.
در شرایطی که این اخبار از سوی رسانه‌ها به شکل خاصی دنبال می‌شد، وزیر ورزش و جوانان در نشست خبری خود با خبرنگاران، از حمایت ویژه این وزارتخانه در تأمین بودجه مورد نیاز برای استخدام کارلوس کی‌روش یا هر مربی بزرگ دیگری خبر داد و به میرشاد ماجدی، سرپرست وقت فدراسیون فوتبال اعلام کرد که حتی اگر زیدان یا کی‌روش را هم می‌خواهند بیاورند نه برای تسویه‌حساب با اسکوچیچ نگران باشند نه برای پرداخت دستمزد سرمربی جدید. به همین دلیل ما نه تنها در امور فدراسیون فوتبال در فرایند انتخاب سرمربی تیم ملی دخالتی نخواهیم کرد بلکه از تصمیم فدراسیون فوتبال حمایت خواهیم کرد.
پس از طرح این مباحث، هیجان بازگشت کارلوس کی‌روش به شدت در جامعه خبری دیده می‌شد، از سوی دیگر رسانه‌های منطقه و بین‌المللی نیز به این موضوع واکنش مثبت نشان دادند و با انتشار تحلیل‌های متعدد مدعی شدند بازگشت کارلوس کی‌روش می‌تواند حاشیه‌های فوتبال ایران را کمتر کند. 
در شرایطی که همه از آمدن کارلوس کی‌روش خبر می‌دادند خروج ناگهانی میرشاد ماجدی و گفت‌وگو نکردن وی با خبرنگاران نشان داد موضوع بازگشت کی‌روش کاملاً جدی شده است.
این اتفاق نشان می‌داد گمانه‌زنی‌ها و پیش‌بینی‌ها در این خصوص درست است. اما همزمان با اتمام جلسه، سخنگوی فدراسیون در اقدامی بحث برانگیز ادعا کرد ماجرای بازگشت کارلوس کی‌روش واقعیت ندارد و اصلاً در جلسه هیئت رئیسه هیچ صحبتی در این خصوص انجام نشده است در حالی که دقایقی پس از این اظهارنظر منابع خبری داخل فدراسیون فوتبال ادعا کردند موضوع کاملاً درست است و براساس برنامه و توافق مهدی تاج و کی‌روش، سرمربی پرتغالی به زودی عازم تهران خواهد شد.

خبرنگار: سینا حسینی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه