گلادیاتورهای فولادی

درگیری تکراری نکونام و دستیارانش لب خط

گلادیاتورهای فولادی


​​​​​​​در جریان دیدار فولاد خوزستان و مس رفسنجان شاهد درگیری‌ها و اتفاق‌هایی بودیم که خودش را در پایان بازی نشان داد. این حواشی اگرچه در فوتبال ما کم نبوده ولی برخی مربیان و تیم‌ها بیش از دیگران در طول سال‌های اخیر با آن درگیر بودند و به نوعی این چالش‌ها برایشان مسبوق به سابقه است و در رأس آن می‌توان به نیمکت فولاد خوزستان و جواد نکونام اشاره کرد که نشان داده بازی‌های کنار زمین و حواشی اینچنینی به نوعی بخشی از تاکتیک او محسوب می‌شود و فکر و ذکرش فقط رسیدگی به امور فنی داخل زمین نیست. چند نمونه از این اتفاق‌ها که درخصوص نکونام در عرصه مربیگری وجود داشته را مرور می‌کنیم.

جنجال در نخستین روز
 نخستین تجربه مربیگری نکونام حضور کنار کی‌روش در بازی با قطر بود که به دلیل درگیری با نیمکت حریف اخراج شد.

درگیری با قلعه‌نویی
 نخستین تجربه نکونام در لیگ برتر مربوط به حضورش روی نیمکت نساجی است. نکونام که نمی‌خواست بازی کنار زمین و تحت فشار قرار دادن داور را به کادرفنی سپاهان ببازد با نیمکت‌نشینان سپاهان هم درگیری لفظی پیدا کرد.

درگیری با منصوریان
 نکونام حتی با منصوریان نیز به چالش خورد. در جریان بازی تراکتور - فولاد بود که انصاری، در زمین با تراکتوری‌ها درگیر می‌‌شود و این موضوع با عصبانیت منصوریان همراه بود. او با پرخاش به سمت نیمکت فولاد رفت و از نکونام خواست تا ساسان انصاری را کنترل کند و همین کلید درگیری بین نیمکت دو تیم بود. 

کل‌کل با فکری
در بازی دو فصل پیش فولاد و استقلال بود که هدایت آبی‌ها را محمود فکری بر عهده داشت. در طول بازی نیمکت دو تیم مدام در چالش بودند و این چالش در زمین هم گویا وجود داشت. فکری عقیده داشت فولادی‌ها از بیرون و درون زمین با تحت فشار گذاشتن داور بازی از یک سو و روی آوردن به ضد فوتبال از سوی دیگر به دنبال کسب نتیجه از راه‌های غیرفنی بودند. 

درگیری با استقلال مجیدی
 در دیداری که فرهاد مجیدی به دلیل محرومیت از روی سکوها کار را دنبال می‌کرد این کادر عریض و طویل فولاد بودند که توانستند از این ضعف استقلال استفاده کرده و جنجال‌های کنار زمین را به سود خود تمام کنند.

عنایتی هم بی‌نصیب نماند
 درگیری اول میان نکونام و مدیررسانه تیم هوادار رخ داد. پیش از بازی بود که رسانه رسمی باشگاه هوادار اشتباهات داوری بازیِ رفت را در ویدئویی منتشر کرد و علیه سرمربی فولاد موضع‌گیری صورت گرفت. این پایان ماجرا نبود و در جریان بازی مهدی هاشمی‌نسب به دلیل اعتراض‌های مکرر عنایتی به داور با او به جرو بحث پرداخت.

درگیری با پرسپولیس
جنجال‌های چند هفته پیش بازی با پرسپولیس را حتماً به یاد دارید. جایی که فولادی‌ها به توهین هواداران پرسپولیس حتی پیش از شروع مسابقه معترض بودند و این موضوع هم با اعتراض و مصاحبه تند جواد نکونام همراه شد و هم مهدی هاشمی‌نسب شخصاً تصمیم گرفت پاسخ سکوهای سرخ آزادی را بدهد.

درگیری‌ها حربه تاکتیکی است؟ 
جنگ‌های کنار زمین بدون شک در جریان بازی و نتیجه آن می‌تواند مؤثر باشد. خیلی از مربیان دنیا از نشست‌های خبری پیش از بازی و اتفاق‌های کنار زمین هم به عنوان بخشی از بازی یاد می‌کنند که برای آن برنامه‌ریزی دارند. جواد نکونام هم به تأثیر از کی‌روش و سایر مربیان پرتغالی بازی‌های اینچنینی را خوب یاد گرفته است و از آن به سود تیمش استفاده می‌کند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه