جذب فوری ۶۴۰۰معلم ابتدایی

سخنگوی دولت در نشستی با رسانه‌ها از حل مشکل تأمین ضر‌ب‌الاجلی معلم برای دوره دبستان خبر داد

جذب فوری ۶۴۰۰معلم ابتدایی

سخنگوی دولت ‌روز‌ گذشته در نشست خبری خود با خبرنگاران، تأکید رئیس‌جمهور بر کشیدن مبارزه با فساد به درون بدنه‌ اجرایی ‌دولت را یادآور شد.


بهادری جهرمی در پاسخ به پرسشی در مورد موضع دولت نسبت به بازداشت مشاور عالی وزیر راه به اتهام فساد، افزود: پیش از این دولت اعلام کرد خط قرمزی برای مقابله با فساد ندارد و یکی از برنامه‌های دولت این بوده است که اولویت خود را به پیشگیری از فساد اختصاص دهد. وی ادامه داد: تاکنون اقدام‌هایی در این زمینه انجام و به دستگاه قضایی ارسال شده که اعلام و رسانه‌ای نشده‌اند. این اقدام‌ها از سوی خود نهادهای درون دولت یعنی دفتر بازرسی رئیس جمهوری و وزارت اطلاعات پیگیری شده و با نهادهای خارج از دولت نیز دنبال شده است. 
بهادری افزود: نهادهای نظارتی برای انجام وظایف خود بدون اغماض ورود می‌کنند و وظیفه خود را انجام می‌دهند که این روند زمینه‌ساز بازگشت دولت به ریل خدمت صادقانه خواهد بود. وی در خصوص علت بستری شدن وزیر راه و برخی شایعات گفت: ایشان به دلیل حادثه‌ای دچار آسیب شده که نیازمند تزریق در ناحیه ستون فقرات بود و اکنون به جلسات دولت بازگشته‌ است و موضع‌گیری ایشان درباره بازداشت مشاورش هم کاملاً شفاف بود.

خدمات ویژه برای اربعین
وی با اشاره به پیش‌بینی حضور 5 میلیون نفر در مراسم اربعین گفت: اکنون از 10 فرودگاه کشور پرواز به نجف انجام می‌شود و مرزهای زمینی هم به دو برابر یعنی 6 گذرگاه افزایش یافته و قطار تهران- کربلا هم دایر شده است. وی همچنین از تخصیص تسهیلات 5 و 3 میلیون تومانی برای زائران سرپرست خانوار و اعضای خانواده‌ها بدون ضامن و با وثیقه قرار دادن یارانه افراد خبر داد و گفت: در پایانه‌های مرزی نیز با استقرار 30 مرکز سیار اینترنت رایگان برای زائران تأمین شده و به زودی یک بالن ویژه اینترنت هم با همکاری سازمان هوافضا در مرز مهران مستقر می‌شود. 
بهادری خاطرنشان کرد: تماس رایگان صوتی با تلفن‌های ثابت و سیار کشور برای زائران فراهم خواهد شد. پیام‌رسان «بله» برای اعلام وضعیت و موقعیت زائران بدون نیاز به اینترنت نیز فعال شده است. سخنگوی دولت با بیان اینکه ارائه خدمات پزشکی رایگان برای زائران فراهم است، گفت: سامانه‌ای هم توسط وزارت ارتباطات راه‌اندازی شده که تمامی خدمات ارائه شده در آن قابل مشاهده است. بهادری درباره نحوه عملکرد درگاه خدمات الکترونیک و پیوستن دستگاه‌های اجرایی کشور به این درگاه گفت: بیش از ۳۰ دستگاه در این درگاه اقدام به نام‌نویسی کرده‌اند و ان‌شاءالله دولت و مجلس به دنبال این هستند تا دستگا‌ه‌های بیشتری به این درگاه ملحق شوند.

جذب فوری 6هزار و 400 معلم
وی درباره نتیجه بررسی کارگروه تعیین تعداد معلم مورد نیاز آموزش و پرورش گفت: در موضوع تأمین ضرب‌الاجلی معلم برای دوره دبستان، عددی که مورد تأیید قرار گرفته 6 هزار و 400 نفر است که به صورت قرارداد کار معین و پس از گذراندن دوره‌های فشرده جذب می‌شوند.

دولت مصمم به انجام مطالبات مردم بدون شعار 
بهادری جهرمی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره چالش‌های دولت برای تحقق موضوع ورود بانوان به ورزشگاه‌ها، مسئله‌ای که دولت‌های قبل شعار آن را دادند و اجرا نکردند و این دولت آن را محقق کرد، گفت: اجازه بدهید ما به همین روش اقدام کنیم و شعاری کار نکنیم. دولت علاقه دارد در حل مشکلات مردم و پاسخگویی به مطالبات آن‌ها به حاشیه‌ها نپردازد. طبیعتاً باید زیرساخت‌های لازم هم در بعد محیطی و سخت‌افزاری و هم پیوست‌های فرهنگی لازم برای هر اقدامی فراهم شود، موضوعی که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب در همه حوزه‌ها بوده، تا شرایط لازم فراهم شود.

ساخت کلنگ‌زنی‌های قبلی 
دبیر هیئت دولت درباره مصوبات سفرهای استانی گفت: آن قدر در سال‌های گذشته کلنگ‌زنی شده و حتی افتتاح بدون بهره‌برداری صورت گرفته و جلو چشم مردم است که اگر سال‌های سال هم بودجه بدهیم و کار کنیم تمام نمی‌شود. وی افزود: در دور نخست سفرهای استانی ۹۱۰ توافق با دستگاه‌های اجرایی منعقد شده و از 5هزار و 30 طرح دولت در سفرهای استانی ۱۹۱ طرح نهایی، 4هزار و 578 طرح در حال اجرا و ۲۵۲ طرح هم در دست پیگیری عملیات اجرایی است.

اقدام‌های دولت برای کاهش بحران ‌تنش‌های آبی
بهادری ادامه داد: اما از ابتدای تشکیل دولت، وزارت نیرو برای ۳۰۰ نقطه پیش‌بینی 
تنش آبی داشت. همچنین مجموعه وزارت نیرو هم طرح‌های متوقف شده را تسریع و هم طرح «میانبری» را تدوین کرد. در حوزه همدان نیز طرح میانبری در نظر گرفته شد تا ضرب‌الاجلی تنش آبی را جبران کنند تا به تدریج طرح‌های بلندمدت‌تری در نظر گرفته شود.
​​​​​​​
خبرنگار: آرش خلیل‌خانه 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه