خراسان رضوی 26 هزار کودک بازمانده از تحصیل دارد

معاون سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد:

خراسان رضوی 26 هزار کودک بازمانده از تحصیل دارد


​​​​​​​معاون سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: خراسان رضوی ۲۶ هزار کودک بازمانده از تحصیل دارد که سهم مشهد مقدس ۱۷ هزار کودک بازمانده از تحصیل است.
مهدی ابراهیمی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: خراسان رضوی 23 تا 26 هزار کودک بازمانده از تحصیل دارد که سهم شهر مشهد حدود 15 تا 17 هزار کودک است.
وی افزود: مرحله نخست طرح پویش مشهد مهربان در پنج ماه ابتدای سال به آزادسازی زندانیان غیرعمد اختصاص یافت که در ماه مبارک رمضان با استقبال خوب مردم و حمایت شورای اجتماعی محلات مشهد اجرا شد.
ابراهیمی تصریح کرد: با توجه به استقبال خوب مردم بر آن شدیم که فصل دوم پویش مشهد مهربان را با کمک مردم و شورای اجتماعی محلات به کودکان بازمانده از تحصیل اختصاص دهیم.
وی با اشاره به اینکه این کودکان معمولاً در سال‌های اول و یا دوم ترک تحصیل می‌کنند خاطرنشان کرد: این کودکان بیشتر به خاطر مسائل اقتصادی، معیشتی و نداشتن نوشت‌افزار ترک تحصیل می‌کنند.
معاون سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد افزود: ما در شهر مشهد مقدس با پدیده کودکان کار مواجه هستیم که یکی از آسیب‌های اجتماعی نازیبا برای معابر شهر مشهد است. عمده این کودکان کار، کودکانی هستند که بازمانده از تحصیل هستند.
وی گفت: طرح حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل از اوایل شهریور ماه شروع شده و مرحله نخست آن تا پایان مهرماه ادامه دارد و متعهد بر این هستیم تمام هزینه‌هایی که انجام می‌شود را به صورت مستند در پایان طرح به مردم گزارش کنیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه