۲۵۰‌میلیارد پاداش صرفه‌جویی مردم

اقدامات تابستانی وزارت نیرو برای جلوگیری از خاموشی‌ها

۲۵۰‌میلیارد پاداش صرفه‌جویی مردم

گزارش وزارت ‌نیرو به هیئت وزیران از شکستن رکورد تاریخی ساخت نیروگاه در سال ‌جاری خبر می‌دهد. یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی روز گذشته در گفت‌وگو با ایرنا گفت: در دولت گذشته روزانه بین ۳ تا ۶ ساعت قطعی برق را تجربه کردیم اما در تابستان امسال با وجود افزایش مصرف برق، با مدیریت ‌صحیح با قطعی برق مواجه نبودیم.


عضو‌ هیئت رئیسه مجلس اظهار کرد: قطعی‌های مکرر برق و نارضایتی مردم و صنایع تولیدی با وجود ۱۵‌هزار مگاوات ناترازی تولید و مصرف برق، تابستان داغی را برای صنعت برق در سال ۱۴۰۰ رقم زد و در صورت ادامه شرایط، امسال نیز افزایش ناترازی به بیش از ۱۹‌هزار مگاوات و بروز خاموشی‌های گسترده‌تر در بخش‌های خانگی و تجاری پیش‌بینی می‌شد، اما چگونه ورق برگشت و رکورد تأمین 69هزار و 457 مگاوات برق بدون خاموشی ثبت شد و تابستانی پربرکت با ۲۵۰‌میلیارد تومان پاداش صرفه‌جویی برای مردم و رونق بخش‌های تولیدی و صنایع رقم خورد؟
سلیمی ادامه داد: برنامه‌ریزی وزارت نیرو برای اعمال سیاست‌های مدیریت مصرف‌ برق صنایع با محوریت کنترل بازار بود که موجب شد مدیریت مصرف برق شهرک‌های صنعتی و صنایع مستقل خارج از شهرک‌ها که سال قبل طی دو روز در هفته به علاوه قطع بدون برنامه برق اجرا می‌شد، امسال ۱۲ ساعت در هفته و بدون قطع بی‌برنامه اجرا شود که رضایتمندی فعالان این عرصه و آرامش بازار را به دنبال داشت.
وی افزود: امسال برق مازاد مولدهای برق صنایع یا دستگاه‌های اجرایی به قیمت مناسب و تعرفه سوخت نیروگاهی خریداری شد، صنایع از پاداش همکاری بهره‌مند شده و کشاورزانی که با امضای تفاهم‌نامه، روزانه ۵ ساعت در طرح‌های مدیریت مصرف شرکت کردند باقی ۱۹ ساعت را مشمول برق رایگان شدند و مصرف برق مشترکان پرمصرف مورد پایش قرار گرفت که با تذکر یا مدیریت بار مواجه شدند.
عضو هیئت ‌رئیسه مجلس تأکید کرد: گزارش وزارت نیرو به هیئت وزیران از شکستن رکورد تاریخی ساخت نیروگاه در سال‌ جاری خبر می‌دهد و در حالی که صنعت برق طی ۲۰ سال اخیر رکورد افزایش ظرفیت به میزان 4هزار و 935 مگاوات در سال ۸۹ را در کارنامه داشت، امسال این رکورد ۲۰ ساله با ۶‌هزار مگاوات توسعه نیروگاهی شکسته شد و این موفقیت در حالی بود که سال گذشته حدود هزار و ۵۲۰ مگاوات ظرفیت جدید وارد مدار شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه