صندوق غیرمجاز پرداخت تسهیلات بسته شد

صندوق غیرمجاز پرداخت تسهیلات بسته شد

یک شرکت روستایی که با راه‌اندازی یک صندوق غیر مجاز، چند میلیارد تومان پول جمع‌آوری کرده و دست به اقدامات خلاف قانون زده بود، مورد اعمال قانون قرار گرفت.


​​​​​​​سرهنگ جواد بخشی به صدا وسیما گفت: پس از اطلاع از اینکه یک شرکت روستایی اقدام به راه‌اندازی یک صندوق تسهیلات غیر مجاز در یکی از روستا‌های شهرستان بیرجند کرده است، موضوع در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.
وی افزود: این شرکت با جمع‌آوری مقادیری وجوه نقد از مردم و اعضای شرکت تعاونی بدون مجوز به میزان ۳ میلیارد تومان نزد یکی از بانک‌های خصوصی، اقدام به واگذاری وام برای اعضا با سود غیر متعارف و گاه بدون سود به صورت دلخواه کرده است. 
رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی گفت: با تلاش و پیگیری کارآگاهان این پلیس و بررسی اسناد و مدارک مرتبط با موضوع، جرم تسهیلات غیر مجاز به ارزش ۳ میلیارد تومان محرز و در این زمینه سه متهم نیز شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شدند. 
سرهنگ بخشی افزود: مأموران، متهمان دستگیر شده را با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی کردند و از شهروندان خواستند در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت غیرقانونی، مراتب را در سریع‌ترین زمان از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند. ذکر این نکته لازم است که در یک دهه گذشته فعالیت غیر‌قانونی صندوق‌های غیرمجاز  منجر به از دست دادن اندوخته مالی بسیاری از شهروندان شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه