سرنوشت ابومسلم و پیام در انتظار امید وحدت

ملّاک‌ها بانی سیاه‌بختی نمایندگان فوتبال خراسان

سرنوشت ابومسلم و پیام در انتظار امید وحدت

انگار قرار است سرنوشت تیم‌های لیگ برتری شده فوتبال خراسان شبیه هم رقم بخورد و همگی راهی را بروند که از ابتدا، انتهای آن مشخص است.


​​​​​​​ قصه ابومسلم و پیام را که یادتان هست؟ این دو شناسنامه فوتبال استان بودند و ویترینی پر از افتخارات تکرار نشدنی در فوتبال کشور. سرانجامشان چه شد؟ به لیگ دسته اول که سقوط کردند، تقریباً هر دو سرنوشتی مشابه داشتند.

وعده فروش زمین؛ سرنوشت مشابه نمایندگان فوتبال 
پس از سقوط به آدم‌های جدیدی واگذار شدند که هر کدام مدعی بودند با ملک و املاکی که دارند قرار است تیم‌داری کنند! پیام و ابومسلم، سیاه‌بخت که شدند هیچ، ملک و املاکی که آقایان مدعی بودند سرمایه این دو باشگاه می‌شود نیز سرنوشتش را کسی نمی‌داند جز همان آقایان مدعی مالکیت! خیلی‌ها بر این عقیده‌اند که پیام و ابومسلم ذبح شدند تا املاک آقایان به این بهانه مجوزدار شوند و رشدی چندین و چند برابری را تجربه کنند! پیام و ابومسلم اکنون کجا هستند و از گذشته برایشان چه باقی مانده؟ پاسخش همان خاطرات خوش آن روزهایی است که هواداران موسفید کرده آن‌ها با آن دلخوش‌اند.
ابومسلم و پیام را نبش قبر کردیم تا به داستان این روزهای پدیده، شهر خودرو یا همین امید وحدت فعلی برسیم. راهی که نماینده لیگ‌یکی خراسان رضوی تا به اینجا رفته، چندان ناآشنا برای اهالی فوتبال استان نیست. نقل قول است که آقایان با وعده فروش ملک و زمین قرار است تیم‌داری کنند. نقشه‌ای که پیش از این برای ابومسلم و پیام پیاده شد.
موضوع اساسی این است که آقایانی که همین ابتدا پول رضایت بازیکن و مربی خارجی شاکی شده به فیفا را ندادند تا بتوانند قرارداد بازیکنانشان را ثبت کنند چطور توقع کمک ریالی از مسئولان دارند و در مصاحبه تند از عدم حمایت مالی مسئولان گلایه می‌کنند؟

افتضاح پشت افتضاح
هفته نخست لیگ با آن شرایط و افتضاحی که در تالش به بار آمد و به تیم اجازه بازی داده نشد به این دلیل که بازیکنان حاضر، قراردادی نتوانسته بودند ثبت کنند و در نهایت نتیجه 3بر صفر به نفع چوکایی‌ها شد. جمعه گذشته بازهم ادعای مدیران باشگاه امید وحدت مبنی بر گرفتن رضایت کوزین(مربی شاکی) و میرو(بازیکن خارجی شاکی) توخالی از کار درآمد و در آستانه سقوط به دو دسته پایین‌تر با فرستادن بازیکنان جوانان و امید به میدان و شکست سنگین 5 بر صفر در مشهد از افتضاحی بزرگ‌تر جلوگیری شد.
دیروز (شنبه) آخرین مهلت برای پرداخت بدهی دلاری به شاکیان خارجی باشگاهی بود که میراث به جا مانده از حمیداوی برای فوتبال خراسان به یادگار مانده بود! همان مالکی که تقریباً تمام بازیکنان باشگاه را با ارقامی مضحک به باشگاه‌های دیگر فروخت تا امروز نماینده لیگ یکی استان خالی از بازیکن شود! 
تا لحظه تنظیم گزارش، خبری از دریافت رضایت‌نامه شاکیان نبود و این یعنی با پایان مهلت نقل و انتقالات لیگ دسته اول تا نیم‌فصل، امیدوحدت هیچ بازیکنی را نمی‌تواند ثبت قرارداد کند! با این شرایط تنها راه، استفاده از همان 13 بازیکن جوانان و امیدی است که جمعه در مشهد گلباران شدند! 11بازیکن داخل زمین، دو بازیکن روی نیمکت بدون دروازه‌بان ذخیره.

توصیه‌های بی‌ثمر 
دبیرهیئت فوتبال خراسان رضوی درباره آخرین وضعیت تیم امید وحدت در لیگ‌یک گفت: از ابتدای مسیر بارها تلاش کردیم هشدارهای لازم را به مالکان جدید تیم امید وحدت بدهیم و حتی دو هفته قبل، پیش از آغاز لیگ یک، وقتی مشاهده شد که متأسفانه مالکان نتوانستند رضایت میرو و کوزین(بازیکن و مربی شاکی باشگاه) را بدست آورند و پنجره همچنان بسته است، به آن‌ها توصیه کردیم برای جلوگیری از برگزار نشدن مسابقه و شکست آیین‌نامه‌ای مقابل چوکا، بازیکنان امید و جوانان تیم را وارد فهرست نمایند تا دست کم بازیکنی برای حضور در زمین داشته باشند و به هر شکلی که هست بازی برگزار شود.
محسن حیدری افزود: این پیشنهاد اما با مخالفت گردانندگان تیم امید وحدت روبه‌رو و به ما اعلام شد ترجیح می‌دهند تمام تمرکزشان را روی باز کردن پنجره بگذارند. خوشبختانه در نهایت برای بازی هفته دوم مقابل خلیج‌فارس ماهشهر از این راه استفاده کردند و فارغ از نتیجه تلخی که رقم خورد، امتیاز فوتبال مشهد فعلاً در چرخه لیگ یک حفظ شد. 
وی ادامه داد: به هر حال ما با توجه به مسئولیتی که داریم، تنها می‌توانیم هشدارهای لازم را بدهیم و توان اجرایی در قبال تیم‌های خصوصی را نداریم.
دبیر هیئت فوتبال خراسان رضوی خاطرنشان کرد: برای فراهم کردن همین ۱۳ بازیکن برای بازی با خلیج فارس ماهشهر، دو شبانه‌روز تلاش کردیم؛ چون متأسفانه حتی تا شب پیش از بازی، تیم برای ورود به زمین، یار کم داشت. از روز نخست ورود دوستان جدید بارها تأکید کردیم که حمایت از فوتبال خراسان وظیفه ماست و برای حفظ امتیاز هر کمکی از دستمان برآید، انجام می‌دهیم.
حیدری درباره اینکه چرا با درخواست تعویق بازی‌های تیم امید وحدت در دو هفته نخست لیگ یک موافقت نشد و بازی‌ها در تاریخ مقرر برگزار شد، گفت: مگر می‌شود چنین کاری کرد؟ اگر برای یک تیم مشهدی چنین تصمیمی گرفته می‌شد، فردا جواب انتقاد ۳۰استان دیگر را چه کسی باید می‌داد؟ آخرین باری را که در چنین شرایطی بازی به تعویق افتاد، اصلاً به خاطر ندارم و نمی‌دانم چطور از یک نفر توقع انجام چنین تصمیمی دارند؟ به فرض محال که بازی با چوکا به تعویق می‌افتاد و بازی به سه‌شنبه این هفته موکول می‌شد، مگر سه‌شنبه این هفته پنجره تیم امید وحدت باز شد؟

باید با چشمان باز شهرخودرو را می‌خریدند
دبیر هیئت فوتبال خراسان‌رضوی تصریح کرد: همواره سعی کرده‌ایم همراه نمایندگان استان در لیگ‌های مختلف باشیم؛ اما اینکه از هیئت فوتبال توقع داشته باشند که پول قرضی به کسی بدهد و کارهای فراقانونی انجام دهد و برای تغییر تقویم مسابقات دخالت کند، این موضوعات شدنی نیست. از روز نخست هر کسی که برای خرید شهرخودرو اقدام کرده، بی‌شک باید با چشمانی باز مسیر را می‌سنجید و فکر این روزها را می‌کرد. برای جلوگیری از اتفاقات تلخ، امیدوارم مدیران باشگاه با تصمیمی درست، امتیاز امید وحدت را حفظ نمایند تا این تیم نیز به‌سرنوشت ابومسلم و پیام دچار نشود.

خبرنگار: هاشم رسائی‌فر

برچسب ها :
ارسال دیدگاه