٧٠ درصد آرای قلع متعلق به حاشیه شهر است

٧٠ درصد آرای قلع متعلق به حاشیه شهر است

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد گفت: بیش از ۳۵ هزار رأی قلع بنا در مشهد داشته‌ایم که بیشتر از ۷۰ درصد آن‌ها مربوط به حاشیه شهر بوده که ریشه آن نیز ضعف طرح‌های شهری است.


غلامحسین صاحبی در جلسه کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: در این شهر بیش از ۳۵ هزار رأی قلع بنا داریم که بیش از ۷۰ درصد آن‌ها مربوط به حاشیه شهر مشهد است.
وی افزود: این آمار بالا را به دو دلیل عمده شاهد هستیم؛ نخست تعیین ‌تکلیف نشدن طرح‌های تفصیلی و دیگری توجه نکردن به نیازهای ساکنان و مردم در فرایند تهیه این طرح‌ها. صاحبی گفت: زمانی که حداکثر تراکم مجاز برای پلاک‌ها، دوطبقه تعریف شده، طبیعی است که مالکان برای تأمین نیازهای خود و خانواده، مجبور به تخلف می‌شوند. در چنین مواقعی یا رأی قلع برای آن‌ها صادر می‌شود و یا جریمه‌های سنگین مالی. به گزارش ایلنا، رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: کارگری که در مضیقه مالی است، گاه ۹۰۰ میلیون تومان برای تخلفات ساختمانی جریمه می‌شود. این جریمه به مراتب سنگین‌تر و تلخ‌تر از رأی قلع بنا برای چنین فردی است.
وی افزود: در حدفاصل مناطق منفصل شهری تا شهر، روستاهای فراوانی را شاهد هستیم که جمعیت زیادی را در خود جای داده‌اند و همین روستاها بزرگ‌ترین حاشیه شهر را برای ما ایجاد می‌کنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه