ضرورت تحول در نظام اداری

رئیس‌جمهور از دغدغه دولت برای اصلاحات اساسی می‌گوید

ضرورت تحول در نظام اداری

رئیس دولت روز گذشته در جریان هفدهمین دوره جشنواره شهید رجایی از ضرورت تحول در نظام اداری سخن گفت و تصریح کرد: سرمایه انسانی کارآمد در کشور کم نیست و اگر ارزیابی مدیران به‌ صورت مداوم انجام شود، موجب رشد و تعالی نظام اداری کشور می‌شود.


به گزارش دولت، وی تأکید کرد: دستگاه‌های نظارت بیرونی در واقع کمک‌کننده به نظارت درونی سازمان‌ها هستند و به هر میزان اخلاق و معنویت در یک سازمان رشد کند، به همان میزان ناهنجاری‌های اداری و تخلفات کاهش می‌یابد؛ بنابراین نظام اداری ما باید کارآمد جلوه کند که این منوط به کارآمدی کارکنان اداری است. 
وی اضافه کرد: تحول در نظام اداری شامل عدالت در جذب، پرداخت، ارتقا و همه شئون اداری است و این تنها با نگاه تحولی ممکن می‌شود به همین منظور باید نظام اداری پاسخگو تشکیل شود که هر فردی با هر زبانی وارد دستگاه شود، بدون هر گونه مشکلی کارش انجام شود نه اینکه با تماس و توصیه انجام شود. وی خاطرنشان کرد: باید زمینه و نظام اداری برای ورود سرمایه‌گذار خارجی و فعالان داخلی هم فراهم شود. سلامت نظام اداری مهم است؛ ما در این باره مسئولیت داریم و همه کسانی که در نظام جمهوری اسلامی مشغول خدمت هستند باید فرایندها را بازنگری کنند. مگر قرار نبود سامانه‌ها در هر دستگاه فعال شود و به کمک مدیران بیایند؟ و قرار هم نیست با به میدان آوردن سامانه‌ها، کسی از دستگاه‌ها خارج شود دستگاه‌ها کارکنان خود را فرا بخوانند و آسیب‌شناسیِ مجموعه خود را انجام بدهند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه