سومین انبار بورس پسته کشور در تایباد افتتاح شد

سومین انبار بورس پسته کشور در تایباد افتتاح شد

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: سومین انبار بورس پسته کشور با ظرفیت ۱۸ تن پسته در سطح ۲۰۰ مترمربع در این شهرستان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.


جواد اعتضادی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این انبار با اعتبار هزار و 500 میلیون ریال با ایجاد اشتغال دو نفر به صورت مستقیم پس از انبارهای سیرجان کرمان و مه‌ولات خراسان رضوی؛ عنوان سومین انبار بورس پسته را به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به توسعه روزافزون سطح زیر کشت پسته در تایباد افزود: سالانه در سطح 5هزار و 620هکتار از اراضی مستعد کشت در این شهرستان، 4هزار و 100 تن پسته خشک تولید می‌شود که نیاز به ایجاد بازاری سازمان یافته برای تقابل عرضه و تقاضا و دستیابی به اثرات مثبت آن در اقتصاد تولید و مصرف، تأسیس و راه‌اندازی بورس پسته در منطقه لازم است.
اعتضادی بیان کرد: تمامی داد و ستدها در بورس کالا در قالب قراردادهای استاندارد انجام می‌گیرد؛ معاملات در بورس شفاف، سازمان یافته، قابل نظارت، رقابتی و کم‌هزینه است. 
مدیر جهاد کشاورزی تایباد  با اشاره به مزایای فروش محصولات کشاورزی در بورس مطرح کرد: از آنجا که پذیرش انواع محصولات برای فروش در بورس منوط به داشتن استانداردهای اجباری برای آن کالاست و از این راه کیفیت کالا تضمین می‌شود، تولیدکنندگان می‌توانند با عرضه محصول خود در این فضا از طریق انبار مذکور نسبت به فروش محصول خود به قیمت رقابتی در قالب قراردادهای مختلف فروش اقدام کنند. 
مدیر جهاد کشاورزی تایباد خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این انبار و عرضه در بورس علاوه بر افزایش کیفیت و سلامت محصول تولیدی سبب حذف واسطه‌ها و افزایش عواید تولیدکنندگان خواهد شد که باعث تشویق به سرمایه گذاری بیشتر در  حوزه کشاورزی نیز می‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه