بازگشت به عقب در فدراسیون فوتبال

خروج از سایه تعلیق با برگزاری مجمع

بازگشت به عقب در فدراسیون فوتبال

مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال با حضور 81 عضو از اعضای این مجموعه برگزار شد که در نهایت تکلیف رئیس جدید فدراسیون فوتبال مشخص شد.


کامرانی‌فر؛ مغموم‌ترین دبیرکل دنیا
وقتی کامرانی فر روی خط ارتباطی برنامه فوتبال برتر آمد و ادعا کرد بنا به مصلحت ملی انتخابات فدراسیون فوتبال لغو شد، کمتر کسی تصور می‌کرد این ماجرا به همین سادگی باشد اما کامرانی فر با اعتماد به نفسی مثال زدنی نوشته ای را از روی کاغذ خواند و مدعی شد بنا به مصلحت نظام و فوتبال این تصمیم را گرفته‌ایم.
با این جمله غیر منتظره زلزله ای چند ریشتری در فوتبال ایران به راه افتاد، اعضای هیئت رئیسه که به هیچ عنوان پیش‌بینی این وضعیت را نمی‌کردند ساعت 2 بامداد دور همدیگر جمع شدند تا در این ارتباط تصمیم گیری کنند. اعضای مجمع فدراسیون فوتبال نیز در گروه‌های واتساپی خود با ابهام در خصوص تصمیم‌گیری دبیرکل درباره انتخابات پیگیر ماجرا بودند که آیا انتخابات صبح سه شنبه برگزار خواهد شد یا خیر؟
خبرنگاران رسانه‌های گروهی ساعت 2 بامداد سه شنبه خود را به محل برگزاری جلسه رساندند اما اعضای هیئت رئیسه پشت درهای بسته با یکدیگر مشغول بحث و بررسی بودند تا درباره تصمیم دبیرکل نظر بدهند، پس از نزدیک به دو ساعت و نیم بحث و بررسی در نهایت سایت فدراسیون فوتبال با انتشار خبری نظر دبیرکل را وتو کرد و از برگزاری انتخابات خبر داد تا یکی از عجیب و غریب‌ترین تصمیمات فوتبال در شهریور ماه 1401 رقم بخورد.
به راحتی می توان گفت کامرانی‌فر مغموم‌ترین فرد حاضر در نشست اعضای مجمع عمومی فدراسیون فوتبال بود. ابتدا رأی به برگزار نشدن انتخابات فدراسیون فوتبال به استناد مواد قانونی داد، اما با نظر هیئت رئیسه نشست مجمع عمومی فدراسیون فوتبال دیروز برگزار و در نهایت مهدی تاج به عنوان رئیس جدید فدراسیون فوتبال برگزیده شد.
وتوی تصمیم دبیرکل موجب شد او با چهره‌ای متفاوت نسبت به همیشه در نشست مجمع عمومی فدراسیون فوتبال حاضر شود و در نهایت هم کناره‌گیری کند.

پاسخ تاج به پرسش‌ها:چیزی نمی‌دانم
مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال با حضور 81 عضو از اعضای این مجموعه برگزار شد که در نهایت تکلیف رئیس جدید فدراسیون فوتبال مشخص شد.
مهدی تاج که پیش از این هم دارای بالاترین بخت پیروزی در انتخابات هشتم شهریورماه بود، در رقابت با میرشاد ماجدی و عزیزالله محمدی توانست با 51 رأی موافق به عنوان رئیس جدید فدراسیون معرفی شود، پس از او میرشاد ماجدی با 25 رأی و عزیزالله محمدی با چهار رأی قرار داشتند.مهدی محمد نبی با 64 رأی موافق و و منصور قنبرزاده با 54 رأی موافق به عنوان نایب رئیس اول و نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال انتخاب شدند تا از این پس منصور قنبرزاده به عنوان رئیس سازمان هدایت سازمان برگزارکننده رقابت های لیگ برتر را برعهده گیرد. نوبت به انتخاب نماینده مدیران باشگاه‌ها رسید که در این انتخاب محمدرضا ساکت با بیشترین رأی به عنوان نماینده جدید باشگاه‌ها به عضویت هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال درآمد.
رئیس جدید فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که آیا فدراسیون پنج ستاره تکرار می‌شود؟ گفت: امیدوار هستیم این اتفاق رقم بخورد. این مسئله برای گذشته است و باید تلاش کنیم فوتسال و فوتبال ساحلی خود را هم ارتقا دهیم. او در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود برخی ابهامات قضایی نسبت به وی وجود دارد؟ گفت: من چیزی نمی‌دانم.تاج درباره حضور VAR در فوتبال ایران گفت: این سیستم، موضوع مهمی است. ما ۹ داور «الیت» داشتیم که تماماً حذف شدند و یک آقای فغانی برای ما باقی مانده است و می‌تواند در مسابقات بدون کمک داور شرکت کند.
رئیس جدید فدراسیون فوتبال درباره نحوه پرداخت طلب ویلموتس گفت: آن را هم پرداخت می‌کنیم.او افزود: گله‌ای از گذشته و رفتارهای انجام شده ندارم.تاج درباره انتشار خبر لغو انتخابات فدراسیون فوتبال و دلایل حواشی پیش آمده گفت: من چیزی نمی‌دانم و مجری این کار نبودم.
تاج درباره شایعاتی در خصوص اینکه گفته می‌شد فشارهای بیرونی برای جلوگیری از حضور او به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: چیزی نمی‌دانم.

کی روش در راه تهران
با رونمایی از چهره پیروز انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال نخستین پرسشی که در ذهن اهالی فوتبال به وجود آمد سرنوشت کادر فنی تیم ملی و شخص اسکوچیچ بود! 
مهدی تاج که دو هفته پیش در گفت‌وگوی تلویزیونی خود با شبکه خبر به صراحت اعلام کرده بود تیم همراه او به صورت جدی با کارلوس کی روش وارد مذاکره خواهند شد تا دوباره شرایط همکاری با او بررسی شود، کاملاً پیدا بود که با ادامه فعالیت اسکوچیچ موافق نیست.
این موضوع وقتی جدی تر شد که زارع رئیس کمیته فوتبال مجلس در تلویزیون همزمان با پیروزی تاج اعلام کرد چند روز پیش او به وی گفته است قطعاً اسکوچیچ را تغییر خواهد داد و سه گزینه برای مربیگری تیم ملی مدنظر تاج است، ابتدا کارلوس کی روش سپس برانکو و در نهایت امیر قلعه نویی.
با انجام این اظهارنظر موجی عجیب در شبکه های اجتماعی از سوی هواداران فوتبال به راه افتاد تا زودتر تکلیف سرمربی تیم ملی روشن شود.
اما حامیان اسکوچیچ و در رأس آن‌ها میرشاد ماجدی تصمیم گرفت همین ابتدا با این موضوع مخالفت کند و تاج را در بدو انتخابش با یک تهدید رو به رو کند، ماجدی مدعی شد به هیچ عنوان زیر برگه قرارداد سرمربی جدید را امضا نخواهد کرد اما پس از دقایقی مشخص شد هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال با تاج همراه خواهد بود. باوجود تهدید بدون پشتوانه میرشاد ماجدی اگر رئیس جدید فدراسیون بخواهد تغییری در کادر فنی تیم ملی بدهد اکثریت اعضای هیئت رئیسه با آن موافقت خواهند کرد.
حالا باید دید تکلیف دراگان اسکوچیچ با این شرایط به چه شکلی رقم خواهد خورد، به نظر می‌رسد جدی‌ترین اولویت مهدی تاج از امروز که نخستین روز کاری او در فدراسیون فوتبال خواهد بود به چه شکلی رقم خواهد خورد.
ماجرا زمانی جالب تر می شود که دراکان اسکوچیچ هفته گذشته وقتی با پرسش‌های خبرنگاران در رابطه با اظهارنظر تاج مواجه شده بود گفته بود برای او این نظرها اهمیتی ندارد ولی حالا این نظر به عنوان نظر رئیس جدید فدراسیون فوتبال آینده او را ممکن است به کلی دگرگون سازد.

خبرنگار: سینا حسینی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه