آمده‌اند کشتی را زمین بزنند

انتقادهای تند علیرضا دبیراز معاون وزیر ورزش

آمده‌اند کشتی را زمین بزنند

علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی در نشست خبری خود گفت: اجازه نمی دهم مشکلات به تیم‌های ملی راه پیدا کند و خودم سینه‌ام را سپر می‌کنم و حرفم را می‌زنم.


​​​​​​​سالی که فدراسیون را تحویل گرفتم ۵۹ میلیارد بدهی داشتیم. یادمان باشد کجا بودیم و امروز کجا هستیم. من همیشه گفته‌ام حمال کشتی هستم. مثلاً لباس های من را مسخره می‌کنند. من از ۱۷ سالگی اصلاً بلد نیستم لباس بپوشم. اینجا از ۶ صبح سر پروژه می‌روم. من آدم عملیاتی هستم و سر پروژه که می‌روم خاکی می‌شوم. از آن طرف آدم فنی هستم و لباس در‌می‌آورم و با بچه ها تمرین می‌کنم. پس چطور توقع دارند من همیشه با کت و شلوار باشم؟
وی با اشاره به نام‌نویسی خود در انتخابات هیئت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی گفت: حمید سوریان که عقب کشید، دو ساعت وقت داشتیم و من ثبت نام کردم. یک ریال جمهوری اسلامی را هم برای رأی گرفتن خرج نکردم. احتمالاً هم رأی نمی‌آورم چون یک ریال هم خرج نکردم و لابی نداشتم. 
دبیر با اشاره به درگیری چند وقت پیش با پولادگر گفت: آیا بودجه باید ماه چهارم بسته شود؟ تازه تیرماه به من‌ گفتند بیا ببین، تازه من پیگیری کرده بودم. به هیچ عنوان متوجه نمی‌شوند ما چه می‌گوییم. من غصه‌ام می‌گیرد وقتی می‌بینم مدیران میانی وزارت ورزش بر خلاف مدیران دولت جلو می‌روند. رُک بگویم این وزارت با تفکرات پولادگر راه به جایی نمی‌برد. پولادگر درکی از ورزش قهرمانی ندارد. فقط دیده است. شاید در نوجوانی یک ورزشی هم کرده باشد. بیش از دو ماه است صورتجلسه مجمع کشتی را امضا نمی‌کند. او مشکلش با دبیر نیست و رسماً آمده کشتی را زمین بزند. 
رئیس فدراسیون کشتی گفت: سجادی دلش با ماست اما گلایه خودم را می‌کنم. من وقتی به دبیر و نایب رئیسم می‌گویم امضا کن، مگر جرئت می‌کند امضا نکند؟ سجادی زحمت می‌کشد اما دولتمردان بدانند مدیران میانی وزارت ورزش نه با دبیر که با کشتی مشکل دارند. ورزش ایران با تفکر این آقا راه به جایی نمی‌برد. رسول خادم و طالقانی را همین مدیران میانی وزارت ورزش فراری دادند. 
وی افزود: ۶۷ درصد مدال‌ها را کشتی گرفته است، اما آیا از ۴۰۰ میلیارد، حق کشتی ۱۰ میلیارد است؟ امسال ۳۰۰ میلیارد ساخت و ساز داریم و مهر ۵ یا ۶ افتتاح خیلی خوب داریم. تاکنون ۲۷ اعزام داشته‌ایم. برای همین در مسابقات صربستان 5/2 میلیارد تومان فقط پول بلیتمان شده است.
دبیر درباره علت نام‌نویسی نکردن خود برای ریاست کمیته المپیک گفت: از چند جا به من گفتند ثبت نام کن اما نکردم. حس کردم در حال حاضر در کشتی بمانم و ثابت کنم حرف‌هایی که من می‌زدم کارشناسی بوده است. اگر ثبت نام می‌کردم، می‌گفتند این‌ها را زده که خودش بیاید. خوشحالم حمالی قهرمانان جهان و المپیک را می‌کنم. ببینید عملکرد من خوب بوده یا نه. استخاره هم کردم خوب آمد اما باز نیامدم.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا برای دوره بعد فدراسیون کشتی نام‌نویسی می‌کند یا خیر، گفت: تاکنون تصمیم نگرفته‌ام اما اگر این‌گونه باشد، نمی‌آیم. امیدوارم هر کسی آمد به اینجا گند نزند!

برچسب ها :
ارسال دیدگاه