روز سرنوشت‌ساز سئول

مجمع فدراسیون فوتبال چگونه برگزار می‌شود؟

روز سرنوشت‌ساز سئول

انتخابات فدراسیون فوتبال صبح امروز با حضور اعضای مجمع و ناظران کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار خواهد شد تا رئیس جدید فدراسیون فوتبال برای دو سال و اندی باقیمانده از دوره فعلی تعیین شود.


با برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال، اعضای مجمع تکلیف چهار عضو جدید هیئت رئیسه را روشن خواهند کرد تا پس از چند ماه سردرگمی دوباره هیئت رئیسه فدراسیون رسمیت پیدا کند و مصوبه‌های این مجموعه قابلیت اجرا داشته باشد، در کنار رئیس جدید فدراسیون، نایب رئیس اول و دوم نیز امروز مشخص خواهند شد تا ترکیب هرم مدیریتی این مجموعه ورزشی روشن شود، از طرفی دیگر یک نماینده نیز از میان مدیران عامل لیگ برتری انتخاب خواهد شد تا جای خالی دیگر عضو در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال به این ترکیب پر شود و ترکیب هیئت رئیسه پس از مدت‌ها دوباره کامل شود.
فدراسیون فوتبال مدت‌هاست نایب رئیس اول و دوم ندارد و با مشخص شدن رئیس جدید، برای نواب رئیس پیشنهادی نامزد منتخب نیز تصمیم‌گیری می‌شود. در این میان پست نایب رئیسی سوم و بانوان همچنان نامشخص می‌ماند، جایگاهی که هم‌اکنون در اختیار شهره موسوی است، اما او در بازداشت به سر می‌برد.
مجمع فدراسیون فوتبال 89 عضو دارد.  16 تیم لیگ برتری، هشت تیم نخست لیگ دسته اول، چهار تیم برتر لیگ دسته دوم، سه باشگاه اول لیگ برتر فوتسال، دو باشگاه اول لیگ برتر فوتبال ساحلی، دو باشگاه اول لیگ برتر فوتسال بانوان، باشگاه اول لیگ فوتبال ساحلی بانوان، دو باشگاه اول لیگ برتر فوتبال بانوان، 32 هیئت فوتبالی، بخش فوتبال فدراسیون‌های ورزش دانش آموزی، دانشگاهی، کارگری و نیروهای مسلح.کاپیتان‌های اصلی تمام تیم‌های ملی فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی (آقایان و بانوان) در رده بزرگسالان، سرمربیان تیم‌های ملی بزرگسالان فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی آقایان و بانوان، یک نفر از داوران خانم و یک نفر از داوران آقا و اتحادیه باشگاه‌های فوتبال.
از این تعداد در این مجمع 86 رأی دخیل خواهد بود؛ چرا که تیم ملی فوتبال ساحلی بانوان کشور‌مان، وجود ندارد و دو رأی مربوط به این تیم (کاپیتان و سرمربی) در رأی‌گیری لحاظ نخواهد شد. همچنین به دلیل اینکه فهرست باید 70 روز پیش از رأی‌گیری اعلام شود، تیم مس شهر بابک نیز نمی‌تواند در مجمع حاضر شود.رئیس جدید فدراسیون فوتبال البته برای یک دوره چهار ساله انتخاب نخواهد شد و مدیر جدید ادامه‌دهنده دوران فدراسیون عزیزی خادمیِ هستند که انتخاباتش در تاریخ 10 اسفند 1399 برگزار شده است. 

خبرنگار: سینا حسینی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه