رؤیای صعود کمرنگ شد

شکست مقابل استرالیا در انتخابی جام جهانی بسکتبال

رؤیای صعود کمرنگ شد


​​​​​​​ملی‌پوشان بسکتبال ایران در دومین دیدار از پنجره چهارم مسابقات انتخابی جام جهانی در شهر بندیگو به مصاف «کانگوروها» رفتند تا رؤیای حضور در جام جهانی را پررنگ کنند، اما از پس قدرت اول قاره و سومین تیم رنکینگ جهانی برنیامدند.
حامد حدادی کاپیتان تیم ملی همراه با ارسلان کاظمی و بهنام یخچالی، سه غایب سرشناس ایران در این بازی سخت بودند که هرکدام به دلایلی از جمله مصدومیت یا حضور در لیگ‌های خارجی نتوانستند به استرالیا سفر کنند.
چنان‌که در صحبت‌های سرمربی و کاپیتان ایران پس از بازی قبلی مقابل ژاپن مشخص بود، نه کادر فنی و نه ملی‌پوشان امیدی به کسب پیروزی مقابل یکی از غول‌های بسکتبال جهان نداشتند؛ اتفاقی که در عمل نیز رخ داد و ایران با اختلاف فاحش 30گله، در نهایت 98 بر 68 شکست خورد و رؤیای حضور در جام جهانی را کمرنگ‌شده دید.
ایران در کوارتر اول کاملاً تحت تأثیر نام استرالیا و برخورداری کانگوروها از امتیاز میزبانی قرار داشت. اشتباهات پرتعداد ملی‌پوشان کشورمان سبب شد کوارتر نخست با اختلافی 12 امتیازی به سود استرالیا به پایان برسد.در کوارتر دوم شاگردان ارمغانی رفته رفته خود را پیدا کردند و توانستند حریف را کنترل کنند. این کوارتر در نهایت 15 بر 14 به سود ایران به پایان رسید، اما همچنان اختلافی 11 امتیازی میان دو تیم وجود داشت.
در کوارتر سوم باز هم ایران تیم برتر میدان بود، ولی آسمان‌خراش‌های کشورمان نتوانستند فاصله زیادی که در کوارتر اول ایجاد شد را جبران کند. شاگردان ارمغانی هرچند 28 بر 24، کوارتر سوم را به نفع خود خاتمه دادند، ولی این نتیجه برای پیروزی و تحقق رؤیای صعود کافی نبود.
در حالی که انتظار می‌رفت ملی‌پوشان ایران به بازی پرفشار و تنگ کردن عرصه بر حریف ادامه دهند تا شاید شگفتی بزرگی را رقم بزنند، در کوارتر چهارم ورق برگشت و استرالیا نه‌تنها برنده کوارتر و نتیجه نهایی شد، بلکه اختلافی قابل تأمل را روی اسکوربورد ثبت کرد. میزبان در کوارتر پایانی با نتیجه 33 بر 10 و در مجموع 98 بر 38 پیروز شد.
محمد جمشیدی با کسب ۱۷ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن ایران در این دیدار دشوار بود. دیدار نخست تیم ملی بسکتبال ایران در پنجره چهارم انتخابی جام جهانی پنجشنبه گذشته در تالار آزادی برگزار شد که طی آن ملی پوشان کشورمان با نتیجه ۷۹ بر ۶۸ حریف خود را شکست دادند. پنجره پنجم مسابقات از 19 آبان آغاز می‌شود و تیم ملی کشورمان در دو بازی میزبان چین و استرالیاست.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه