شهید حبیب‌الله حاج شمسایی

شهید حبیب‌الله حاج شمسایی


ولادت: 01/09/1341
متولد: سبزوار، روستای رباط سرپوش
شهادت: 09/06/1361
محل شهادت: کوشک
مزار: گلزار شهدای روستای رباط سرپوش 
سرور یزدی حبیب‌الله حاج شمسایی اول آبان۱۳۴۱ در روستای حاجی شمسا از توابع شهرستان سبزوار متولد شد. دوران ابتدایی را در زادگاهش گذراند، اما به خاطر کمک به والدین ترک تحصیل کرد و به کارهای کشاورزی و قالی‌بافی مشغول شد. جوانی خوش‌اخلاق و مهربان بود. او پیش از انقلاب در تظاهرات و راهپیمایی‌های مردمی علیه رژیم پهلوی شرکت و دیگران را نیز به این امر تشویق می‌کرد. وی در سال۱۳۶۰ از طریق ارتش جمهوری اسلامی ایران به خدمت سربازی اعزام شد و دوران آموزش نظامی را در بیرجند گذراند و پس از آن از طریق تیپ۴۰ سراب به منطقه عملیاتی غرب منتقل شد و سرانجام پس از چندین ماه خدمت مجاهدانه در تاریخ 20/05/1361 در منطقه کوشک بر اثر اصابت ترکش خمپاره مجروح و به بیمارستانی در اصفهان منتقل شد و در ۲۰سالگی در تاریخ 09/06/1361 بر اثر شدت جراحات وارده به درجه رفیع شهادت نائل آمد. پیکر پاک و مطهرش پس از تشییع باشکوه، در روستای رباط سرپوش به خاک سپرده شد. روحش شاد

شناسایی هویت یک شهید گمنام پس از 38 سال
جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیشابور گفت: هویت شهید گمنامی که در گلزار شهدای گمنام شهرستان خواف آرمیده است پس از ۳۸ سال شناسایی شد.
سرهنگ پاسدار محمد فروزان‌منش اظهار کرد: این شهید والامقام، محمدابراهیم زکی اهل نیشابور است که در سال1390 به‌‌ همراه پیکر شهید بزرگوار دیگری در شهرستان خواف به خاک سپرده شده بود و به‌تازگی از طریق انجام آزمایش DNA شناسایی شد.
جانشین ناحیه مقاومت بسیج نیشابور با اشاره به برگزاری آیین وصال گفت: بنیاد شهید شهرستان خواف میزبان مادر بزرگوار این شهید تازه احراز هویت شده است و آیین وصال، صبح روز سه‌شنبه با سخنرانی سردار احمدی، فرمانده اسبق سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی در گلزار شهدای گمنام خواف برگزار می‌شود.
شهید محمدابراهیم زکی متولد1343، به همراه جمعی از بسیجیان به جبهه اعزام شد و در سال1363 در عملیات بدر به فیض شهادت نائل آمد. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه