تأیید ۲۲ پرونده شهید سلامت درخراسان رضوی

تأیید ۲۲ پرونده شهید سلامت درخراسان رضوی

نماینده سازمان نظام پزشکی مشهد در کمیته احراز و تشخیص شهدای سلامت گفت: بر‌اساس آخرین پیگیری‌ها تا کنون ۲۲ پرونده مربوط به شهدای سلامت خراسان رضوی تأیید شده است.


مسعود زحمتکش اظهار کرد: افزون بر ۴۰پرونده شهید سلامت که از ابتدا تشکیل شده، ۱۳پرونده تأیید نشده، ۲۲ پرونده تأیید شده و بقیه در دست اقدام است.
نایب رئیس انجمن پزشکان عمومی خراسان رضوی ادامه داد: شاید این روز‌ها کمی از ترس و دلهره مواجهه و ابتلا به کرونا در سطح جامعه کاسته شده باشد که می‌تواند ناشی از کاهش شدت ابتلا بر اثر واکسیناسیون گسترده و ابتلا‌های گسترده پیشین باشد؛ اما نباید فراموش کنیم روز‌هایی را پشت سر گذاشتیم که ارائه خدمت در مراکز درمانی، حکم بازی با جان را داشت.
وی با اشاره به لطمه‌ها و صدمه‌های جبران‌ناپذیر روحی و روانی که کرونا بر کادر درمان به ویژه در خط آخر و بر کادر درمان فعال در مراکز بستری بر جای گذاشت، بیان کرد: ما پیک‌های سهمگینی را پشت سر گذاشتیم. پزشکان و پرستاران ما مبتلا می‌شدند؛ اما مجبور بودند بلافاصله پس از بهبودی نسبی و در حالی که هنوز با عوارض بیماری دست به گریبان بودند، در شیفت‌های کاری حضور پیدا کنند.  به گزارش باشگاه خبرنگاران، زحمتکش ادامه داد: این تصور غلطی است که بگوییم فوتی‌ها برای کادر درمان و پزشکان عادی است. ما با بیمارانمان زندگی می‌کنیم. شادترین لحظات زندگی یک پزشک لحظه بهبودی و نجات جان بیمار و سخت‌ترین و غم‌انگیزترین لحظات، لحظات از دست دادن سلامتی و جان هموطنمان است. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه