علت بازگشت دوباره صف‌های طولانی نان

علت بازگشت دوباره صف‌های طولانی نان

رئیس اتحادیه نانوایان مشهد گفت: هر سال در شهریورماه زائران زیادی به خراسان رضوی به‌خصوص مشهد سفر می‌کنند. همچنین افزایش حضور اتباع در مشهد و گرانی ارزاق عمومی موجب شده تا مصرف نان در مشهد افزایش یابد.


کشتگر در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص دلایل شلوغی‌ دوباره صف‌های نانوایی اظهار کرد: گاهی مشکل دستگاه‌های کارتخوان هوشمند نصب شده در نانوایی‌های مشهد و بی‌نظمی تعدادی از نانوایی‌ها موجب این صف‌ها می‌شود.
وی با اشاره به ارزان بودن نرخ نان افزود: اگر قیمت نان واقعی شود اسراف نان کاهش می‌یابد. برخی نانوایی‌ها نیز به دلایل مختلف نان پخت نمی‌کنند. افزایش هزینه‌ها و کمبود کارگر فنی به دلیل دستمزد کم، تعیین نکردن قیمت مصوب جدید برای نان، ارزان بودن نان و... موجب شده تا نانوایی‌ها نان تولید نکنند. رئیس اتحادیه نانوایان مشهد با اشاره به نصب دستگاه‌های کارتخوان هوشمند در نانوایی‌های مشهد خاطرنشان کرد: بحث نظارت‌ها افزایش یافته و در حال رصد نانوایی‌های سطح شهر هستیم تا نان با کیفیت در اختیار زائران و مجاوران امام رضا(ع) قرار گیرد. این نظارت‌ها سبب کاهش تخلف‌ها خواهد شد. کم‌فروشی، گران‌فروشی و فروش آرد خارج از شبکه جرم محسوب شده و با این تخلف‌ها برخورد‌می‌شود. وی افزود: در حال حاضر دستگاه‌های کارتخوان هوشمند در ۹۵درصد نانوایی‌های شهر مشهد نصب شده و در ۵درصد باقی مانده یعنی در ۱۶۰ نانوایی دیگر این دستگاه‌ها نصب نشده که این مسئله به دلایلی همچون مشکل ورثه، کد شناسایی نانوایی و... است. از ۲هزارو۳۵۰ نانوایی دارای پروانه کسب در مشهد باید در ۲هزارو۲۴۴ نانوایی این کارتخوان‌های هوشمند نصب شود و بقیه آزاد پز و نانوایی فانتزی هستند. کشتگر گفت: برای کل جمعیت مشهد روزانه به بیش از ۷میلیون قرص نان نیاز است که این مسئله موجب می‌شود هر نانوایی روزانه به 2/14 کیسه آرد احتیاج داشته باشد اما بعضی از نانوایی‌ها متوسط روزانه هفت کیسه آرد دارند که این میزان باید بازنگری شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه