سوءتدبیرها در برگزاری کنکور

تذکر دادستانی به وزارت علوم و سازمان سنجش

سوءتدبیرها در برگزاری کنکور

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور از تذکر کتبی به وزارت علوم و سازمان سنجش برای برخی سوءتدبیرها و کوتاهی‌ها در برگزاری شفاف و شایسته کنکور و نیندیشیدن تمهیدات پیشگیرانه لازم خبر داد.


غلامعباس ترکی به فارس گفت:‌ دادستانی کل و دادستان‌ها به گزارش ها و شکایات در زمینه برگزاری کنکور سراسری سال جاری به دقت رسیدگی و با تخلفات به طور قاطع برخورد می‌کنند.وی در این باره اظهار کرد: در زمینه کیفیت برگزاری کنکور سراسری امسال، گزارش‌ها و شکایت‌هایی به دادستانی واصل شده و در برخی دادسراها پرونده‌هایی برای رسیدگی به مواردی از تخلف و تقلب باز شده و در حال رسیدگی است.
در همین خصوص به طور مکتوب به وزارت علوم و سازمان سنجش برای برخی سوءتدبیرها و کوتاهی‌ها در برگزاری شفاف و شایسته کنکور و نیندیشیدن تمهیدات پیشگیرانه لازم در این زمینه تذکر جدی دادیم. 
این مقام مسئول بیان کرد:‌ اما در مجموع پیگیری‌ها و بررسی‌های به عمل آمده و محتویات پرونده‌های مطرح شده در دادسراهای برخی شهرستان‌ها حکایت از تقلب و تخلفات فراگیر در کنکور سراسری ندارد.
اگرچه همانند سال‌های گذشته، تخلفات و جرایمی در قالب انواع مختلف تقلب با استفاده از تلفن همراه یا ابزارهای پیشرفته ارتباطی رخ داده که بیشتر متخلفان شناسایی شده‌اند و دستگاه قضایی با تشکیل پرونده در دادسراها، رسیدگی و برخورد قاطع قانونی را به عمل خواهد آورد.
وی گفت: همچنین سازوکارهای لازم از سوی وزارت علوم و سازمان سنجش به عنوان متولی اصلی موضوع برای شناسایی متخلفان پیش‌بینی شده که در صورتی‌که فردی با تقلب و به ظاهر توانسته باشد در آزمون سراسری پذیرفته شود با بررسی‌های فنی آماری و تخصصی، کشف مغایرت‌های مشهود و فاحش در سوابق تحصیلی و آزمونی، آزمون دوباره برخی دروس تخصصی و سایر روش‌ها و شیوه‌های تخصصی، متقلبان شناسایی و ضمن برخورد قانونی از تحصیل محروم می‌شوند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه