فرصت تیم ملی به «چیپس»و «فرش»!

نگاهی به شرایط نمایندگان فوتسال خراسان رضوی در لیگ برتر

فرصت تیم ملی به «چیپس»و «فرش»!

لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور پس از هفته هشتم متوقف شد تا تیم ملی آماده حضور در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا شود. 14 تیم لیگ برتری حدود یک سوم از راه لیگ را تا به اینجا طی کردند و تقریباً می‌شود مدعیان قهرمانی را در بالای جدول دید.


​​​​​​​در پایین جدول نیز قصه همین است و تیم‌های به اصطلاح فانوس به دست و در خطر سقوط  تا حدودی معلوم شدند. لیگ حدود دو ماه است که تعطیل است و تیم‌ها فرصت دارند تجدید قوا کنند و بعد از جام ملت‌های آسیا مهیای ادامه لیگ شوند.
این وقفه البته بیشتر به کار تیم‌هایی می‌آید که تا اینجا نتوانسته‌اند نتایج درخوری بگیرند و خطر سقوط را تقریباً حس کردند. با نگاهی به جدول رده‌بندی لیگ برتر به این واقعیت می‌رسیم که شرایط دو نماینده لیگ برتری فوتسال خراسان رضوی در جدول رده‌بندی تا به انتهای هفته هشتم آن چیزی نیست که علاقه‌مندان به این باشگاه دوست دارند.
فرش آرا که طی سالیان گذشته همواره از جمله تیم‌های پا به جفت لیگ برتری و چشم و چراغ فوتسال خراسان رضوی بوده است، لیگ امسال را دلچسب و امیدوار کننده شروع نکرد. دست‌کم نتایج هشت هفته گذشته‌اش این را نشان می‌دهد. قرار گرفتن در رده نهم در یک جدول 14تیمی که یک سوم از بازی‌های لیگ برگزار شده نمی‌تواند کارنامه قابل قبولی از این باشگاه ریشه‌دار باشد. هرچند فرش آرایی‌ها در هشت هفته ابتدایی لیگ چهار دیدارشان را برابر چهار تیم مدعی و بالای جدولی برگزار کردند و ادامه لیگ تا نیم فصل برایشان می‌تواند کم دردسرتر ادامه یابد.
چیپس کامل؛ دیگر نماینده خراسانی لیگ وضعیتی به مراتب خطرناک‌تر از فرش آرا دارد. چیپسی‌ها با یک امتیازی که از ابتدای لیگ تا به هفته هشتم دشت کردند، در انتها در قعر جدول جا خوش کردند و این یعنی خطر سقوط از آنچه که تصورش را می‌شود کرد به نماینده دوم خراسان رضوی در لیگ برتر نزدیک‌تر است! بی‌شک چیپس کامل چنانچه اراده‌ای برای ماندن در لیگ دارد و قرار است از ته جدول جدا شده و دست‌کم امسال را در لیگ بماند، چاره‌ای جز استفاده از این فرصت تا شروع دوباره لیگ ندارد تا بلکه با تجدید قوا بتواند راهی برای ماندن در لیگ برتر پیدا کند. داستان به همین منوال فعلی اگر ادامه یابد شک نکنید به احتمال زیاد چیپس مجال حضور در لیگ سال بعد را نخواهد داشت و به لیگ یک سقوط خواهد کرد.

ضعف کادر فنی، درد مشترک فرش و چیپس
مربی و کارشناس فوتسال استان در مورد شرایط دو نماینده خراسان رضوی در لیگ برتر فوتسال می‌گوید: آنچه مسلم است دو نماینده استان تا به اینجا نتوانسته‌اند انتظارات هواداران و علاقه‌مندان به فوتسال را برآورده نمایند.
حمیدرضا معصومیان ادامه می‌دهد: دلیل اصلی این موضوع به نظر من ضعف‌هایی است که دو تیم در کادر فنی‌شان دارند. البته این ضعف در کادر فنی فرش آرا کمتر دیده می‌شود تا چیپس کامل. قدرت بهادری به عنوان سرمربی و بازیکن تیم را هدایت می‌کند و تجربه سال‌ها حضور در لیگ برتر و تیم ملی را دارد ضمن اینکه احمد شفیعی را در کنار خودش به عنوان یک مربی تقریباً باتجربه می‌بیند که این موضوع به کار این تیم می‌آید. با این وجود باز هم نظر من این است که کادر فرش‌آرا نیاز به تغییرات کوچکی دارد تا نتیجه بهتری بگیرد؛ چون این تیم بازیکنان به نسبت خوبی دارد و هدایت آن‌هاست که می‌تواند برگ برنده این تیم در ادامه لیگ باشد.
وی می‌افزاید: داستان اما در کادر فنی چیپس متفاوت از فرش آراست؛ چرا که به وضوح مشخص است کادر فعلی چندان کارایی ندارد. مدیران چیپس چنانچه تمایلی به ماندن در لیگ دارند، چاره‌ای جز تغییر در کادر فنی نیست. حالا تغییر چه کامل باشد چه جزئی، باید کاری بکنند تا تیم را از شرایط فعلی دور کند. 
معصومیان همچنین با اشاره به فرصت تعطیلی لیگ برای دو نماینده استان برای تقویت خود در ادامه مسابقات اظهار کرد: فرش آرا اگر فقط به دنبال ماندن است به احتمال زیاد در لیگ خواهد ماند. پس از این نظر دغدغه‌ای ندارد؛ اما اگر قرار به گرفتن نتایج بهتراست باید از تعطیلات برای تقویت قوای خود بهره ببرد؛ اما چیپس کامل که یکی از قوی‌ترین کاندیداهای سقوط لیگ به شمار می‌رود از این فرصت حدود دو ماهه باید بیشترین استفاده را ببرد. غفلت از این موضوع بی‌شک به سقوط چیپس منجر خواهد شد.

فروش چیپس تکذیب شد
مدیر عامل باشگاه چیپس کامل درباره شرایط این تیم برای ادامه لیگ و رهایی از خطر سقوط به قدس گفت: ما به دنبال راهکارهایی برای حل مشکلات تیم و تقویت آن برای آغاز دوباره مسابقاتش در لیگ برتر هستیم. به همین دلیل در جلسه هیئت مدیره قرار است شرایط تیم بررسی و تصمیماتی که لازم است، گرفته شود.
بهمن هوشمندفر همچنین شایعه واگذاری این تیم را تکذیب کرد و گفت: چنانچه قصد فروش یا واگذاری را داشتیم چرا باید به دنبال تقویت آن می‌بودیم؟

بی‌شک فرش آرا می‌ماند
مدیر عامل باشگاه فرش آرا نیز درباره شرایط این تیم در تعطیلات بین فصل گفت: در حال حاضر تمرین‌های تیم تعطیل است و از حدود یک هفته دیگر تمرین‌ها دوباره آغاز خواهد شد.
رضا سالار درباره برطرف کردن نقاط ضعف و تقویت تیم برای ادامه لیگ بیان کرد: در حال حاضر فقط می‌توانیم بازیکن آزاد بگیریم که با یکی دو نفر از بازیکنانی که در لیگ‌های خارجی بازی کردند وارد مذاکره شدیم که به تیم اضافه شوند؛ اما در مورد تغییر در کادر فنی باید بگویم فرش آرا تا پایان لیگ با همین ترکیب مربیان، لیگ را خاتمه خواهد داد.
وی در واکنش به این پرسش که با توجه به نزدیکی امتیازات بین تیم‌های نیمه پایانی جدول آیا خطر سقوط فرش آرا را متصور می‌شوید، بیان کرد: به هیچ وجه به این موضوع فکر نمی‌کنیم. نگاه ما به طور کامل رو به بالاست. تیم بسیار جوانی داریم که انگیزه‌های زیادی برای نشان دادن استعداد و توانایی خودشان دارند. هرچند نباید این نکته را از یاد برد که همین بازیکنان جوان در هشت هفته اول با چهار  تیم مدعی قهرمانی بالای جدول، بازی کردند و حریف آسانی برای این تیم‌های قدرتمند نبودند. به احتمال قوی در ادامه لیگ، همین بازیکنان حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت.

خبرنگار: هاشم رسائی‌فر

برچسب ها :
ارسال دیدگاه