عملیات ناتمام استخدام بانوان آتش‌نشان مشهدی

عملیات ناتمام استخدام بانوان آتش‌نشان مشهدی


​​​​​​​باوجود مصوبه‌ شورای پنجم شهر مشهد مبنی بر ضرورت جذب ۸۰ آتش‌نشان زن، هنوز هیچ اقدامی برای جذب این بانوان که به صورت داوطلبانه فعالیت داشتند، صورت نگرفته است. همچنین براساس اظهارات بانوان آتش‌نشان حدود دو سال می‌شود که از بانوان آتش‌نشان در هیچ عملیاتی استفاده نشده است. به گفته برخی از بانوان آتش‌نشان همان فعالیت داوطلبانه آن‌ها نیز حدود دو سالی می‌شود که انجام نشده است.
مجید فرهادی، سرپرست سازمان آتش‌نشانی مشهد، در گفت‌وگو با ایسنا درباره جذب نکردن بانوان آتش‌نشان اظهار می‌کند: استخدام بانوان منع قانونی دارد و باید بررسی بیشتری در این زمینه صورت بگیرد. درحال حاضر مانند گذشته که بانوان در این ۱۰-۱۲ سال به صورت داوطلبانه کار می‌کردند، اکنون هم به صورت داوطلبانه مشغول به کار هستند. در سازمان بانوانی هستند که در قسمت اداری فعالیت دارند. همچنین بانوان آتش‌نشان به صورت داوطلبانه در قسمت آموزش شهروندی نیز فعال‌اند و به بحث آموزش‌ می‌پردازند. اما این بانوان در منازل خود آماده هستند که اگر نیاز به حضور در مأموریت باشد، به صورت داوطلبانه از منزل اعزام ‌شوند. وی درخصوص بیمه بانوان آتش‌نشان گفت: این آتش‌نشانان بیمه نیستند. بیمه‌های بی‌نامی در سازمان‎ها وجود دارد که اگر برای افراد حادثه‌ای رخ دهد از آن استفاده می‌شود، ولی بیمه سازمان مشخصی مثل تأمین اجتماعی نیستند.
حسن موحدیان، رئیس شورای شهر مشهد نیز در این خصوص اظهار می‌کند: وزارت کشور باید به ما مجوز بدهد. همچنین آتش‌نشانی جزو مشاغل سخت و زیان‌آور است و بنابر قانون امکان به‌کارگیری بانوان در مشاغل سخت و زیان‌آور امکان ندارد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه