پیش‌بینی بیش از ۲۰۰ مرکز اسکان برای زائران پیاده

پیش‌بینی بیش از ۲۰۰ مرکز اسکان برای زائران پیاده

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: تاکنون بیش از ۲۰۰ مدرسه، ۱۲ سالن ورزشی و ۵۴ مسجد و حسینیه برای اسکان زائران پیاده دهه پایانی ماه صفر پیش‌بینی شده است.


حسین رضایی اظهار کرد: تاکنون حدود ۶۰۰‌کاروان برای اسکان در دهه پایانی ماه‌صفر نام‌نویسی کرده‌اند. از این رو در این ستاد پیش‌بینی‌های لازم برای اتراق بین‌ راهی، بررسی نیازهای زائران در طول مسیر و استفاده از ظرفیت‌های خواب شبانه صورت گرفته است.وی ادامه داد: در مورد خدمات عمومی از جمله ارائه خدمات بهداشت و درمان و سهمیه تأمین آب و آرد نیز پیگیری‌های لازم صورت گرفته و سیستم‌های حاکمیتی در این زمینه همکاری لازم را داشته و خواهند داشت.
سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: آخرین سال و قبل از همه‌گیری ویروس کرونا تعداد ۴۹۸هزار زائر پیاده میهمان ما بودند. پیش‌بینی ما در سال جاری میزبانی از ۵۵۰ تا ۶۰۰ هزار زائر است.
رضایی ادامه داد: در تلاش هستیم مراکز اسکانی برای زائران پیاده فراهم شود که فاصله آن‌ تا حرم مطهر کم باشد؛ ضمن اینکه سازمان اتوبوسرانی همکاری لازم در راستای جابه‌جایی زائران پیاده را مانند سال‌های گذشته دارد و در این زمینه اعلام آمادگی کرده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه