با تاج یا بدون تاج؟

التهاب در برگزاری مجمع فدراسیون فوتبال

با تاج یا بدون تاج؟

سینا حسینی

چند روز دیگر با برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال تکلیف رئیس جدید، نواب رئیس و نماینده مدیران عامل باشگاه‌ها برای عضویت در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال مشخص خواهد شد.


​​​​​​​در شرایطی که نامزدهای متقاضی پست ریاست فدراسیون فوتبال هر یک به نوعی در حال جمع آوری آرا از میان اعضای مجمع عمومی هستند، حسن کامرانی فر دوشنبه شب در یک برنامه تلویزیونی اظهارنظر عجیبی داشت که جنجالی بزرگ را با این جمله کوتاه در فضای فوتبال ایران به راه انداخت!
کامرانی فر در شرایطی که تنها 6 روز تا انتخابات باقی مانده بود، ادعا کرد تاکنون فقط صلاحیت دو نفر تأیید شده و سرنوشت نفر سوم روشن نیست! هرچند کامرانی‌فر به نام نفر سوم اشاره نکرد، اما مشخص بود منظور دبیرکل مهدی تاج رئیس سابق فدراسیون فوتبال است.
صبح دیروز اما رسانه‌های خبری که به دنبال کالبدشکافی ماجرا بودند با تحلیل اتفاقات موجود گمانه‌زنی کردند تاج رد صلاحیت شده اما رئیس حراست فدراسیون فوتبال با تکذیب این موضوع اعلام کرد هیچ نامه ای دال بر ردصلاحیت هیچ یک از نامزدها وجود ندارد، پس از این موضوع بازار شایعات دوباره اوج گرفت تا پس از گذشت ساعاتی در کمال ناباوری دبیرکل فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با سایت فدراسیون فوتبال صحبت‌های خودش در برنامه تلویزیونی دوشنبه شب را تکذیب و اعلام کند هیچ نامه‌ای مبنی بر رد صلاحیت کاندیدایی منتشر نشده است.
با انتشار این مصاحبه روی سایت رسمی فدراسیون انتقادات نسبت به عملکرد دبیرکل تشدید شد، تا جایی که احمدرضا براتی عضو حقوقدان هیئت رئیسه با رد این گمانه زنی‌ها گفت کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال تنها مرجع رسمی برای اظهارنظر در خصوص مفاد قانونی است و هر کسی اظهارنظری درباره تأیید یا عدم تأیید صلاحیت نامزدها داشته باشد رسماً نظر شخصی خود را عنوان کرده و هیچ ادله قانونی ندارد.
اما همچنان این پرسش مطرح است که با وجود حساسیت‌های نهادهای بین‌المللی نسبت به فوتبال ایران و پروسه انتخابات چرا باید چنین موضوعی از جانب یکی از عالی‌ترین مقامات فدراسیون فوتبال مطرح شود و این‌گونه جنجال سازی کاذب درخصوص صلاحیت نامزدهای فدراسیون فوتبال به راه بیفتد.
اگر موضوع صلاحیت افراد شرکت‌کننده در انتخابات تأیید شده است که باید درنهایت آرامش و سلامت به استقبال انتخابات برویم، اما اگر برابر قانون، دستگاه‌های نظارتی صلاحیت فرد یا افرادی را برای شرکت در انتخابات رد کردند، باید این موضوع را به صورت رسمی و شفاف اعلام کنیم تا بهانه‌ای برای به خطر افتادن منافع ملی به دست نهادهای بین‌المللی ندهیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه