طرح تشدید نظارت بر سلامت آب استخرهای خراسان رضوی

طرح تشدید نظارت بر سلامت آب استخرهای خراسان رضوی

طرح تشدید نظارت بر سلامت آب استخرها و پارک‌های آبی خراسان رضوی که موجب کاهش شیوع بیماری‌ها می‌شود از ابتدای خرداد امسال در استان به اجرا درآمد.


 رئیس کارگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صداوسیما گفت: تاکنون مواردی از ابتلا به بیماری وبا در کشور مشاهده شده است، از‌این‌رو باید با پیشگیری‌های دقیق، زمینه طغیان این بیماری در کشور را از بین برد.
محمد باباخانی افزود: آب استخرها و پارک‌های آبی باید روزانه توسط مسئولان این مجموعه‌ها در آزمایشگاه کنترل و از لحاظ میکروبی و میزان کلر باقی مانده در آب بررسی شوند. البته کارشناسان بهداشت نیز به صورت سرزده به این مراکز مراجعه می‌کنند و در صورتی که کیفیت آب در حد مطلوب نباشد نسبت به اعمال قانون و معرفی آن‌ها به مراجع قضایی و یا پلمب مرکز اقدام می‌شود.
وی ادامه داد: بیماری وبا از آب و غذای آلوده، امکان انتقال سریعی دارد از همین رو باید پیش از مصرف، از بهداشت آب و غذا اطمینان حاصل کرد و هر آبی را در سفر مورد استفاده قرار نداد و تا حد امکان از آب‌های تصفیه شده و یا آب‌های آشامیدنی معدنی که بسته‌بندی استاندارد دارند، استفاده کرد و میوه و سبزی‌ها را نیز پیش از مصرف، ضدعفونی و میکروب‌زدایی کرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه