آیین پنجاهمین سالروز درگذشت حاج حسین آقا ملک برگزار می‌شود

امروز عصر در کتابخانه و موزه ملی ملک

آیین پنجاهمین سالروز درگذشت حاج حسین آقا ملک برگزار می‌شود

کتابخانه و موزه ملی ملک، امروز آیین پنجاهمین سالروز درگذشت حاج حسین آقا ملک، بنیان‌گذار و واقف کتابخانه و موزه ملی ملک را برگزار می‌کند.
به گزارش روابط عمومی کتابخانه و موزه ملی ملک وقف‌شده بر آستان قدس رضوی، آیین پنجاهمین سالروز درگذشت حاج حسین آقا ملک امروز ‌چهارشنبه 5 مرداد 1401 از ساعت 17:30 تا ساعت 19 در ساختمان این موقوفه به نشانی «تهران، میدان امام خمینی(ره)، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد (میدان مشق)، کتابخانه و موزه ملی ملک» برگزار می‌شود. سخنرانی، فاتحه‌خوانی و پخش نماهنگ از برنامه‌های این آیین گرامیداشت خواهد بود.
کتابخانه و موزه ملی ملک، نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران و یکی از 6 کتابخانه بزرگ کشور در حوزه نسخه‌های خطی با هزاران جلد کتاب و نسخه خطی و آثار تاریخی، به گواهی نامدارانِ گستره‌های فرهنگ و هنر اسلامی ایرانی، از بزرگ‌ترین و کارآمدترین گنجینه‌های فرهنگی این سرزمین به شمار می‌آید. حاج حسین آقا ملک، نیکوکار و فرهنگ‌دوست بزرگ تاریخ معاصر ایران، این گنجینه تاریخی را به همراه منظومه‌ای از موقوفات اقتصادی (در جایگاه پشتوانه مالی پروژه‌های فرهنگی خود) به آستان قدس رضوی تقدیم کرده است تا همگان بتوانند از آن بهره بگیرند. حجم یک قلم اراضی موقوفه ایشان در خراسان بالغ بر 60هزار هکتار زمین می‌شود. مرداد 1401 خورشیدی پنجاهمین سالروز درگذشت این نیکوکار و طلایه‌دار کاروان نیکویی است. کتابخانه و موزه ملی ملک، دوستداران فرهنگ و تاریخ را به شرکت در آیین یادبود معنوی و فرهنگی این مرد بزرگ فرامی‌خواند. بدون شک حضور میهمانان موجبات شادی روح واقف و رضایت خاطر امام مهربانی‌ها حضرت ثامن‌الحجج(ع) را فراهم می‌سازد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه