صالح‌آباد، روستایی که نام شهرستان را یدک می‌کشد!

صالح‌آباد، روستایی که نام شهرستان را یدک می‌کشد!

حدود چهار سال از مصوبه شهرستان شدن صالح‌آباد می‌گذرد اما درِ مشکلات این دیار محروم و مرزی همچنان بر همان پاشنه می‌چرخد و اگر همکاری و مساعدت برخی خیران در امر آبرسانی، مدرسه‌سازی و یا اهدای برخی تجهیزات بیمارستانی و... به مدد مردم نیامده بود اوضاع به مراتب بدتر و اسفناک‌تر از زمان حال بود.


وضعیت نامناسب و نداشتن پزشک متخصص در بیمارستان، اختلال در آنتن‌دهی اپراتورها و همچنین گیرنده‌های دیجیتال، قطعی مکرر آب، جاده نامناسب، سگ‌های ولگرد و ده‌ها مشکل دیگر، گلایه‌های پی‌در‌پی مرزداران غیور این دیار را به همراه داشته است. 
یک شهروند صالح‌آبادی می‌گوید: در بیمارستان صالح‌آباد، دستگاه‌ها و تجهیزات میلیاردی پزشکی ازجمله سونوگرافی، رادیولوژی و... به علت نداشتن متخصص خاک می‌خورند و برخی مواقع حتی سرم برای بیمار ندارند. منکر زحمات دولت نیستیم اما مشکلات این خطه بسیار زیاد است و نیازمند توجه بیشتر هستیم. 
شهروند دیگری می‌گوید: قطعی‌های مکرر آب به‌شدت مردم را در این هوای گرم مستأصل کرده و حتی اداره آبفا به برنامه زمان‌بندی خود نیز پایبند نیست و دچار نوعی بی‌برنامگی شده است. مشکلات مخابراتی، اینترنتی و دیجیتال هم مردم این شهرستان را به‌شدت کلافه کرده است.
یک روستایی هم می‌گوید: مشکل قطعی بی‌سابقه همراه، اینترنت و گیرنده‌های صداوسیما قابل رفع نیست، هم اکنون در پایگاه امدادونجات هلال‌احمر مستقر در ارتفاعات سخت‌گذر «کله‌مل» چندماه است اپراتور همراه اول فاقد آنتن است و ایرانسل هم گاهی آنتن‌دهی دارد و عملاً اطلاع‌رسانی حوادث احتمالی و غیرمترقبه غیرممکن شده است. 
روستاهای منطقه بنی‌تاک، قشه‌توت، یکه‌توت، جهان‌آباد، جعفریه، جنت‌آباد، خواجه طاعون، امام‌قلعه و... خیلی وقت‌ها با عدم پوشش ارتباطی مواجه‌اند و از این داستان تکراری خسته‌کننده و ملال‌آور همه‌ مسئولان استانی، شهرستانی و نماینده مجلس اطلاع دارند. 
جمعی از رانندگان برون‌شهری هم می‌گویند: محورهای مواصلاتی نامناسب صالح‌آباد به شهرستان‌های مشهد و تربت‌جام هم داستان غم‌انگیزی دارد که هرگز به آن‌ها توجه نشده و هرچند سال چند کیلومتر از این محورها آسفالت شده و دوباره به حال خود رها می‌شود و متأسفانه سالانه میلیاردها تومان خسارت جانی و مالی اعم از استهلاک خودروها و داغدار شدن مردم را در پی دارد و همین مشکل بزرگ موجب عدم توسعه و پیشرفت شهرستان و مهاجرت بی‌رویه اهالی این خطه مرزی شده است.

خبرنگار: ابوالحسن صاحبی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه