گام بلند در تولید کتاب‌های گویا

«به‌نشر» با تولید 10 کتاب صوتی، ناشر برتر جشنواره کتاب سال رضوی شد

گام بلند در تولید کتاب‌های گویا

انتشارات به‌نشر آستان قدس رضوی در مسیر توسعه فعالیت‌های الکترونیکی خود، از سال گذشته تولید کتاب‌های دیجیتال و گویا را در دستور کار خود قرار داده است به طوری که امسال با ارائه 10 کتاب صوتی به سیزدهمین جشنواره کتاب سال رضوی که اختتامیه آن پنجشنبه گذشته برگزار شد، توانست عنوان ناشر برگزیده در این بخش را از آن خود کند.


مدیرعامل انتشارات به‌نشر در گفت‌وگو با آستان‌نیوز در این باره توضیحات بیشتری ارائه کرد و گفت: «ما در انتشارات به‌نشر، به اقتضای نیاز، به عرصه تولید کتاب‌های دیجیتال و گویا ورود کردیم و در راستای توسعه نشر الکترونیکی تاکنون توانسته‌ایم 30 عنوان کتاب صوتی در حوزه ادبیات دینی، ادبیات پایداری و کودک و نوجوان تولید کنیم که از این تعداد 10 عنوان به موضوع داستان و رمان زندگی امام رضا(ع) ویژه بزرگسال و نوجوان اختصاص دارد».   
وی در خصوص شرکت در جشنواره کتاب سال رضوی، یادآور شد: کتاب‌های گویای رضوی به‌نشر به جشنواره امسال کتاب سال رضوی ارسال شد که ضمن قدردانی از به‌نشر به عنوان ناشر برتر کتاب‌های صوتی و دیجیتال، پنج اثر از جمله «موقف»، «اعترافات غلامان»، «راز آن بوی شگفت»، «صبح روز عيد» و «ماه غريب من» رتبه نخست بخش کتاب‌های گویای سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی کتاب سال رضوی را به خود اختصاص دادند.
ناشر برتر کتاب‌های دیجیتال و گویای جشنواره کتاب سال رضوی در توضیح جزئیات این آثار، گفت: کتاب‌های «راز آن بوی شگفت» به قلم فریبا کلهر با گویندگی سمانه هادی، «صبح روز عید» به قلم حمیدرضا شاه‌آبادی با گویندگی شهرام شکیبا، «ماه غریب من» به قلم مجید ملامحمدی با گویندگی سینا خدادادی و «اعترافات غلامان» به قلم حمیدرضا شاه‌آبادی با گویندگی جلال کریم‌زاده، علی ضمیری و محمد تقی‌نژاد ویژه کودکان و نوجوانان با موضوع سیره و زندگانی امام رضا(ع) تولید شده است. همچنین «موقف» به قلم زنده‌یاد سعید تشکری با گویندگی محمد جهان‌پا، مصطفی جلالی و صبا صفا نیز برای مخاطب بزرگسال گویاسازی شده است.
 
گسترش روز به روز کتاب‌های گویا
مدیرعامل انتشارات به‌نشر با اشاره به نقش کتاب‌های دیجیتال و گویا در توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی در سطح کشور ادامه داد: به طور کلی بازار نشر دیجیتال در شکل‌های مختلف چه به صورت کتاب‌های متنی و چه به کتاب‌های ویدئو و کتاب صوتی به دلیل تأثیر به کارگیری فناوری‌ها و ابزارهای دیجیتال نظیر آی‌پد، تبلت و... در افزایش مهارت خوانش الکترونیکی در جامعه و امکان انتقال و تبادل اطلاعات به طور ساده و سریع‌ با استقبال زیادی روبه‌رو است و در حال حاضر بازار کتاب‌های صوتی در شرایط نسبتاً خوبی قرار دارد. افزایش رو به رشد مؤسسه‌‌های تولیدکننده کتاب‌های صوتی و ناشران تخصصی کتاب‌های دیجیتال و گویا نشان از این است که روند تولید این آثار در حال افزایش است و اقبال عمومی مردم نسبت به این آثار بیشتر شده است. 
سعیدی اظهار امیدواری می‌کند که به‌نشر بتواند از آثار خوب داستانی‌اش در موضوعات مختلف برای رده‌های سنی مختلف در نیمه دوم امسال یا سال آینده کتاب صوتی تولید کند.
وی یادآور شد: علاقه‌مندان به تهیه کتاب‌های گویا و دیجیتال این انتشارات می‌توانند به اپلیکیشن کتاب‌های الکترونیک از جمله طاقچه، فیدیبو و نوار مراجعه کنند. همچنین این آثار به صورت بسته‌های فیزیکی هم در فروشگاه‌های کتاب به‌نشر در مشهد و سراسر کشور در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه