کاهش اهدای خون به علت ضعف زیرساخت‌ها

کاهش اهدای خون به علت ضعف زیرساخت‌ها

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: اهدای خون در خراسان رضوی از میانگین کشوری بسیار پایین‌تر است که بخشی از آن به علت ضعف زیرساخت‌هاست.
به گزارش قدس آنلاین، مصطفی جمالی افزود: ظرفیت برای اهدای خون در خراسان رضوی بالاست و مردم هم پای کار هستند اما زیرساخت‌های لازم برای انتقال خون در روستاها و حتی در شهرهای این استان فراهم نشده است.
وی اظهار کرد: سازمان انتقال خون با استانداری خراسان رضوی تعاملاتی داشته است که چنانچه اعتبار برای جذب پزشک و کارکنان این سازمان افزایش یابد به طور قطع میزان ذخیره خون نیز افزایش می‌یابد.
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: برخی زیرساخت‌ها در سازمان انتقال خون خراسان رضوی فراهم نیست که در صورت تداوم این وضعیت، ممکن است مردم این استان با کمبود خون مواجه شوند.
جمالی با بیان اینکه باید میانگین ذخیره خون هشت روز باشد، افزود: اهدای خون در خراسان رضوی از میانگین کشوری بسیار پایین‌تر است چنان‌که ذخیره خون در این استان پنج روز و در تهران ۱۱ روز است.
وی با بیان اینکه توسعه مراکز درمانی و جراحی برابر با توسعه انتقال خون نبوده است، تصریح کرد: زیرساخت‌های اهدای خون در روستاها فراهم نیست در حالی که می‌توان از ظرفیت روستاها در این زمینه بسیار بهره‌مند شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه