همدان برای استقبال از رئیس جمهور آماده می‌شود

همدان برای استقبال از رئیس جمهور آماده می‌شود

همدان  

استاندار همدان با بیان اینکه همدان مقصد سی‌امین سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت است، گفت: ۲۳۰ پروژه عمرانی، تولیدی و اقتصادی اشتغال‌زا برای ارائه و پیشنهاد در این سفر تهیه شده است.


به گزارش قدس به نقل از روابط عمومی استانداری همدان با توجه به سیاست‌های مردمی دولت سیزدهم و همچنین پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر مردمی بودن و در بین مردم بودن، رئیس جمهور به ۲۹ استان کشور سفر کرده که این سفرها، در راستای دیدار با مردم شریف کشور و همچنین رفع مشکلات و مسائل آن‌ها بوده است.
در همین راستا رئیس جمهور پنجشنبه این هفته در سی‌امین سفر استانی دولت به دارالمجاهدین و دارالمؤمنین همدان سفر خواهد کرد.

فرصت مغتنم برای حل مشکلات 
استاندار همدان در این زمینه اظهار کرد: بدون شک، همه باید دست به دست هم بدهیم تا از این فرصت بهترین استفاده را برده و بتوانیم ظرفیت‌ها و دغدغه‌های استان را انعکاس دهیم تا منجر به توسعه استان شود.
علیرضا قاسمی‌ فرزاد گفت: در این سفر تعدادی از وزرا و رؤسای سازمان‌های مستقل و جمعی از معاونان رئیس جمهور، ایشان را همراهی خواهند کرد.
وی افزود: همزمان با حضور رئیس جمهور در همدان؛ پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین با برنامه‌ریزی قبلی، تعدادی از وزرا و مسئولان عالیِ دولت در شهرستان‌ها حضور پیدا خواهند کرد.
وی گفت: وزرا ضمن دیدار چهره به چهره با مردم، در جلسه شورای اداری شهرستان‌ها با حضور اقشار و معتمدان آن شهرستان‌، مسائل را مورد بررسی و تبادل نظر قرار می‌دهند تا در شورای اداری استان با حضور رئیس جمهور گزارش بازدید از شهرستان‌ها را مطرح کنند.
استاندار همدان ادامه داد: همزمان با حضور وزرا و رؤسای سازمان‌های مستقل و جمعی از معاونان رئیس جمهور، تعداد قابل توجهی از معاونان وزارتخانه‌های دولت به صورت همزمان در استان حضور دارند.
وی با بیان اینکه اطلاعات لازم را در اختیار مردم قرار می‌دهیم تا چنانچه موضوع و مشکلی دارند به صورت مستقل با معاونان وزارتخانه‌ها در میان بگذارند، گفت: با همراهی و همکاری نمایندگان استان، پروژه‌های خوبی برای سفر رئیس جمهور به استان همدان در نظر گرفته شده است.

احصای پروژه‌های بالای 50 درصد
قاسمی‌ فرزاد گفت: از چند ماه قبل، پروژه‌های بالای ۵۰ درصد پیشرفت را در استان احصا و اولویت‌بندی کرده‌ایم و طی جلسات مکرر با معاون اول و همچنین معاون اجرایی رئیس‌جمهور، طرح‌ها و پروژه‌های سفر را بررسی نمودیم که اعتبارات خوبی در این راستا برای تکمیل برخی از این طرح‌ها لحاظ شده است.
وی افزود: تمام تلاش ما این بوده که همه شهرستان‌های ده‌گانه استان، به صورت عادلانه و بر اساس مسائل، مشکلات، طرح‌ها و پروژه‌هایی که دارند، سهمی در مصوباتِ سفر داشته باشند.
استاندار همدان اظهار کرد: ۲۳۰ طرح و پروژه عمرانی، تولیدی و اقتصادی اشتغال‌زا، در راستای زمینه‌سازی پیشرفت و توسعه، برای ارائه و پیشنهاد در سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان تهیه شده است.
وی گفت: طرح‌های صنعتی بزرگ، صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی، حوزه زیرساخت شهرک‌ها و نواحی صنعتی، طرح‌های گلخانه‌ای، طرح‌های حوزه مصرف بهینه آب و ارائه طرح‌هایی متناسب با ظرفیت استان شامل تکمیل زنجیره تولید و ایجاد ارزش ‌افزوده در استان به ویژه طرح‌های معدنی از جمله این طرح‌هاست.
قاسمی ‌فرزاد با بیان اینکه مصوبات این سفر را تا حصول نتیجه و به ثمر نشستن، پیگیری خواهیم نمود، اظهار کرد: پس از سفر تیم‌های عملیاتی در استانداری و دستگاه‌ها رصد خواهیم کرد تا همه مصوبات اجرایی شوند.

آماده‌سازی شیوه ارتباط‌‌گری مردم 
با رئیس جمهور

وی در خصوص شیوه ارتباط مردم و دولتمردان در طول سفر گفت: مجموعه مدیریتی استان با تأسی از سیاست‌های مردمی دولت در راستای برقراری ارتباط پویا میان مردم و دولت و افزایش سطح دسترسی به مسئولان و کارگزاران دولت، با رویکرد حل مشکلات، پیگیری درخواست‌ مردم و در نهایت زمینه مشارکت اقشار جامعه «سامانه‌ ارتباطات مردم و دولت (سامد)» را راه‌اندازی کرده است.
استاندار همدان اظهار کرد: این سامانه، یک روز قبل از سفر رئیس جمهور به استان همدان؛ یعنی ساعت 8 صبح چهارشنبه پنجم مرداد ماه ۱۴۰۱ افتتاح و تا ساعت ۲۱ پنجشنبه ششم مرداد ماه فعال خواهد بود.
وی گفت: سامانه مورد نظر، اختصاصاً به خاطر سفر رئیس جمهور به استان همدان راه‌اندازی می‌شود که مردم استان می‌توانند از طریق آن، درخواست‌ها و شکایات، گزارش‌ها، انتقادات، ایده‌ها و نظرات خود را ارائه کنند.
قاسمی ‌فرزاد بیان کرد: هر شخصی، در هر نقطه‌ای از استان می‌تواند با شماره تلفن اختصاصی ۱۱۱ تماس گرفته و درخواست و شکایت خود را ارائه و ثبت کند.
وی اظهار کرد: مسئولان سامانه ارتباطات مردم و دولت (سامد) نیز همان لحظه، درخواست را ثبت می‌کنند و بلافاصله، پیامک ثبت درخواست به شماره‌ درخواست کننده ارسال خواهد شد.
استاندار همدان گفت: یکی‌ از تدابیر دیگری که در راستای سهولت دسترسی مردم استان به مسئولان و کارگزاران دولت اندیشیده شده، راه‌اندازی «میز خدمت» در ۳۰ مورد از دستگاه‌های اجرایی استان است.
وی اظهار کرد: روال کار «میز خدمت» بر این اساس است که نماینده‌ هر وزارتخانه در دستگاه اجرایی مربوط مستقر خواهد شد و مردم می‌توانند با مراجعه به دستگاه مورد نظر، درخواست، مشکلات و شکایات خود را به صورت حضوری، چهره‌به‌چهره و شفاهی یا مکتوب به نماینده وزارتخانه ارائه کنند.
قاسمی ‌فرزاد گفت: این اقدامات تسهیلگرانه، بیشتر در راستای حل مسائل و مشکلات مردم شریف استان انجام شده است. امیدواریم این سفر برای استان سفری پر از خیر و برکت باشد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه