متخصصان ایرانی بازوی بارگیری نفت برای پایانه صادراتی خارگ ساختند

متخصصان ایرانی بازوی بارگیری نفت برای پایانه صادراتی خارگ ساختند

بوشهر  

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر گفت: مهندسان این مرکز، بازوی بارگیری نفت برای پایانه جزیره خارگ را طراحی، ساخته و نصب کردند و هم اکنون بارگیری همه نفت صادراتی از این پایانه با تکنولوژی بومی از ساحل به کشتی‌ها انجام می‌شود.


علی احمدی‌زاده اعلام کرد: به درخواست شرکت نفت فلات قاره، بازوی بارگیری نفت خام از سوی متخصصان جهاد دانشگاهی بوشهر طراحی و نصب شد که اقدامی بسیار بزرگ و استراتژیک در این حوزه به شمار می‌رود. وی اذعان کرد: ارجاع ندادن نیازهای صنایع نفت و گاز مستقر در استان بوشهر به مجموعه جهاد دانشگاهی از مهم‌ترین مشکلات این حوزه است. باید بتوانیم با احصای نیازهای این بخش نسبت به دستیابی به تکنولوژی بومی آن گام برداریم.
احمدی‌زاده اعلام کرد: امسال ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار ملی و استانی برای بخش پژوهش و تولید تکنولوژی جهاد دانشگاهی استان بوشهر تخصیص یافته است.
وی در ارتباط با خدمات این مرکز علمی و فناوری به استان بوشهر ادامه داد: آزمایشگاه ژنتیک استان بوشهر با اعتبار ۶ میلیارد تومان آماده‌سازی و تجهیز شده و در ماه‌های آینده راه‌اندازی می‌شود.
احمدی‌زاده با بیان اینکه استان بوشهر تنها استان فاقد آزمایشگاه جامع ژنتیک است، اعلام کرد: این آزمایشگاه که با اعتبارات ملی و استانی در قرارداد با جهاد دانشگاهی اجرایی شده، اکنون در مرحله سکوبندی است و با اتمام این مرحله و اقدامات نرم‌افزاری، به زودی راه‌اندازی می‌شود.
رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر با اذعان به اینکه این استان در درمان ناباروری و سرطان دچار محرومیت و عقب‌ماندگی است، بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر قول مساعد داده تا با جذب اعتبار از محل مسئولیت‌های اجتماعی صنایع در این استان در همکاری با جهاد دانشگاهی، اقدام به راه‌اندازی یک مرکز دولتی درمان ناباروری کند.
رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر اعلام کرد: راه‌اندازی سه خط تولید گان و ماسک، دومین آزمایشگاه تشخیص کرونا و انجام ۱۲هزار تست با کیت‌های تشخیصی بومی و استفاده از منابع داخلی از اقدامات این مرکز بوده است.
رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر گفت: این مرکز از زمان تشکیل در تیر ماه ۹۶ تا کنون برای 4هزار نفر اشتغال‌زایی کرده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه