جذب ۴۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی

جذب ۴۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی


مدیرکل دفترامور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی گفت: هدف‌گذاری امسال استان جذب ۲۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی است که تاکنون ۴۰ میلیون دلار آن جذب شده است. محمد عباس‌زاده در گفت‌وگو با ایرنا افزود: طی سه ماهه نخست امسال از پرونده‌های تشکیل شده برای سرمایه‌گذاران خارجی که ارزششان ۶۰ میلیون دلار بوده، ۴۰ میلیون دلار جذب شده است.
او ادامه داد: بخشی از این میزان سرمایه‌گذاری می‌تواند در قبال اعطای اقامت سه تا پنج ساله توسط سرمایه‌گذاران افغانستانی جذب شود و در این زمینه تاکنون پرونده‌هایی نیز تشکیل و به تهران ارسال شده است.
وی اضافه کرد: افزون بر این بسیاری از ایرانیان مقیم خارج از کشور نیز هستند که تقاضای سرمایه‌گذاری در خراسان رضوی دارند که مشکل اصلی در خصوص جذب سرمایه‌گذاران خارجی مزبور تحریم‌ها و مشکل انتقال ارز به کشور است که امید است با حمایت‌های رئیس‌جمهور این مشکلات برطرف شود.
مدیر کل دفتر امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی گفت: سرمایه‌گذاران افغانستانی حضور فعالی در طرح‌‌های صنعتی خراسان رضوی دارند و کارخانه‌های متعددی در شهرک‌های صنعتی استان راه‌اندازی کرده‌اند و گاه جزو صادرکنندگان نمونه خراسان رضوی نیز قرار گرفته‌اند.
عباس‌زاده افزود: جذب سرمایه‌گذاری خارجی فقط به مدیریت استان خراسان رضوی مربوط نمی‌شود و بخش عمده‌ای از آن به شبکه بانکی و تسهیل امور آن بازمی‌گردد به طوری که به‌تازگی محدودیت‌هایی در انتقال حساب‌ها برای اتباع خارجی به وجود آمده که روی جذب سرمایه تأثیر گذاشته است و البته بانک مرکزی قول مساعد در خصوص رفع این محدودیت‌ها داده است.
وی ادامه داد: همه مشکلات در ارتباط اقتصادی با افغانستان به نماینده ویژه رئیس جمهور در حوزه افغانستان اعلام و گفت‌وگوها با آن کشور انجام شده و امید است مشکلات به زودی حل شود و فرایندهای تجاری سرعت گیرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه