زمان نام‌نویسی کاروان‌های زائران پیاده مشهد در آخر صفر اعلام شد

زمان نام‌نویسی کاروان‌های زائران پیاده مشهد در آخر صفر اعلام شد

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: کاروان‌های پیاده که هر سال در دهه پایانی صفر به قصد تشرف به بارگاه رضوی به مشهد مقدس مشرف می‌شوند، باید از نیمه دوم ماه محرم در سامانه زائران پیاده نام‌نویسی کنند.


حسین رضایی اظهار کرد: عملیات نام‌نویسی تا پایان محرم ادامه خواهد داشت و زمان ثبت‌نام برای مدیرانی که در سال‌های گذشته در سامانه نام‌نویسی داشته‌اند، از طریق پیامک اطلاع‌رسانی خواهد شد که لازم است در زمان مقرر برای ثبت‌نام اقدام کنند. مدیران جدید کاروان‌های پیاده نیز با توجه به مدارک خواسته شده لازم است در سایت برای نام‌نویسی اقدام کنند.
وی افزود: برای کاروان‌های جدید ظرفیت ۱۵۰ نفر در نظر گرفته شده است. مدیران کاروان‌های زیارتی ضمن بارگذاری مدارک خواسته شده در سامانه، معاون و روحانی کاروان را نیز باید مشخص و اسامی زائران را به تفکیک مرد و زن ثبت کنند.
سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: براساس نام‌نویسی کاروان‌ها برنامه‌ریزی زمان حرکت و نحوه خدمت‌رسانی در مسیر و همچنین استفاده از ظرفیت ایستگاه‌ها و محل اسکان کاروان‌ها در مشهد مشخص می‌شود. از مدیران کاروان‌های زیارتی تقاضا می‌شود در زمان نام‌نویسی مجوز شورای هیئت مذهبی و فرمانداری شهرستان خود را در سامانه بارگذاری کنند.
وی ادامه داد: با توجه به وضعیت شیوع کرونا کاروان‌های پیاده دو سال از حضور در راهپیمایی دهه آخر صفر محروم بوده‌اند. از ابتدای امسال و در دهه کرامت و ولایت زائران پیاده زیادی به مشهد مشرف شده‌اند که پیش‌بینی می‌شود در دهه آخر صفر حداقل ۶۰۰ هزار زائر پیاده میهمان مشهدالرضا باشند.
رضایی تأکید کرد: افزایش خدمات در ایستگاه‌های صلواتی بین‌راهی در دستور کار جمعیت خدمتگزاران قرار گرفته و با تمهیداتی که انجام شده و اعلام آمادگی خیران هشت استان کشور، ظرفیت پذیرایی و خواب ایستگاه‌های میان‌راهی افزایش خواهد یافت.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه