رتبه نخست خراسان رضوی در گردشگری مذهبی و سلامت

رتبه نخست خراسان رضوی در گردشگری مذهبی و سلامت

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی در گردشگری مذهبی، گردشگری سلامت و گردشگری فرهنگی رتبه نخست در کشور را دارد.


به گزارش قدس آنلاین، سیدجواد موسوی در نشست خبری امضای تفاهم‌نامه میان دو استان خراسان رضوی و اوش قرقیزستان که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: استان خراسان از لحاظ تنوع اقوام دارای قدمت دیرینه بوده و 3هزار اثر تاریخی دارد که از این تعداد 2هزار اثر ثبت شده‌اند. این استان همچنین میزبان ۱۰۰ موزه خصوصی و دولتی فعال است.وجود آرامگاه مفاخری چون عطار، خیام و فردوسی در خراسان رضوی هر ساله چیزی حدود ۳۰ میلیون زائر و مسافر را جذب استان می‌کند. از ۱۰ میلیون گردشگر خارجی ۵۰ درصد به خراسان سفر می‌کنند و این مورد موجب شده ۵۴ درصد واحدهای اقامتی در استان ما ساخته شوند.وی خاطرنشان کرد: وجود معادنی مانند فیروزه و عقیق موجب شده تا مشهد به عنوان شهر جهانی گوهرسنگ‌ها انتخاب شده و ۸۵ درصد رشته‌های صنایع دستی کشور در خراسان رضوی وجود دارد.
موسوی با بیان اینکه روزانه ۲۰۰ پرواز داخلی و ۶۰ پرواز خارجی از استان انجام می‌شود، گفت: از آنجایی که جاده ابریشم راه پیوند ایران و قرقیزستان بوده در حال حاضر از این کشور تقاضا برای بحث گردشگری سلامت رو به افزایش است. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه