قرارگاه محرومیت‌زدایی قم پیشتاز در برقراری عدالت اجتماعی

قرارگاه محرومیت‌زدایی قم پیشتاز در برقراری عدالت اجتماعی

قم    

ایجاد و راه‌اندازی قرارگاه محرومیت‌زدایی همان‌طور که از نام آن پیداست در راستای گسترش عدالت اجتماعی و کمک به محرومان تشکیل شده است.


 استاندار قم در همین زمینه با بیان اینکه نقش گروه‌های جهادی و قرارگاه محرومیت‌زدایی در حل مسائل اجتماعی بسیار مهم است، اظهار می‌کند: تشکیل قرارگاه جهادی و محرومیت‌زدایی در مسیر ساماندهی و هماهنگ سازی ظرفیت گروه‌های جهادی است.
سید محمدتقی شاهچراغی با اشاره به ماهیت فعالیت گروه‌های جهادی و کار خالصانه این گروه‌ها اظهار کرد: وقتی کاری برای رضای خدا انجام شود خداوند نیز به این کار برکت و خیر می‌دهد و اثرش دوچندان می‌شود.
استاندار قم افزود: هدف ساماندهی فعالیت‌های گروه‌های جهادی و هماهنگی بیشتر است تا با تجمیع توان و ظرفیت آن‌ها، این اقدامات با قوت و شدت بیشتر ادامه یابد.
استاندار قم گفت: کار جهادی از هر نوع و جنس قابل تقدیر است و اموری چون اهدای یک سبد کالا به خانواده‌ای نیازمند بسیار تأثیرگذار است.

کمک به محرومان
دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه استان قم از کمک به نیازمندان در عرصه‌های مختلف به ارزش ۲۱ میلیارد تومان خبرداد و گفت: توزیع بیش از ۲۵ هزار بسته معیشتی، ساخت و مرمت ۲۳ منزل مسکونی، ایجاد ۱۲۸ شغل و توزیع جهیزیه میان زوج‌های جوان از جمله خدمات ارائه شده است.
سید علی سیدمیرزایی با اشاره به دستاوردهای قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه استان قم در ماه‌های اخیر اظهار کرد: در راستای گسترش عدالت اجتماعی و محرومیت‌زدایی در شهر مقدس قم با مشارکت خیران، جهادگران و بسیجیان ۲۱میلیارد تومان خدمات در نهضت سراسری کمک مؤمنانه در قالب هشت کمیته ارائه شده است.
وی اضافه کرد: در کمیته مسکن، ساخت ۱۱ واحد مسکونی و مرمت ۱۲ واحد مسکونی در مجموع به ارزش ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان رقم زده شده است.
دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه استان قم خاطرنشان کرد: در کمیته بسته معیشتی، ۲۵ هزار و ۸۷۰ بسته معیشتی، گوشت ۷۴۰ گوسفند قربانی و تعدادی کفش و پوشاک توسط جهادگران در مجموع به ارزش تقریبی ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان میان نیازمندان توزیع شد. در کمیته دانش‌آموزی نیز اهدای تبلت‌های دانش‌آموزی و بسته‌های کمک تحصیلی به خانواده نیازمندان با هزینه‌ای افزون بر ۷۵۸میلیون تومان انجام شده است.
وی عنوان کرد: در کمیته اشتغال نیز ایجاد ۴۱شغل به صورت مستقیم و ۸۷ شغل به صورت غیرمستقیم با ۶ میلیارد و ۶۸۰میلیون تومان هزینه محقق شده است. در کمیته آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد دیه ۱۲ زندانی با مشارکت ستاد دیه، دادستانی و سازمان بسیج حقوقدانان پرداخت شده است.
سیدمیرزایی از ارائه مشاوره حقوقی به ۳۵۰ نفر به ارزش تقریبی ۳۲۵ میلیون تومان یاد کرد و گفت: در آموزش حضوری و غیرحضوری نیز در مناطق کمتر برخوردار آموزش‌های درسی با مشارکت معلمان جهادی به ارزش تقریبی ۴۴میلیون تومان انجام شده است.
وی تصریح کرد: در کمیته ازدواج آسان و اهدای جهیزیه نیز ۲۸ مورد جهیزیه و ۱۴۹مورد سایر اقلام ضروری به افراد نیازمند اهدا شده است و در مجموع ۷۲۲ میلیون تومان در این کمیته برای این کار خداپسندانه هزینه شده است.
سید میرزایی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در دهه ولایت نیز با مشارکت خیران استان قم توزیع بسته‌های معیشتی به تعداد ۱۶ هزار بسته انجام شود.
وی از تشکیل شبکه شناسایی نیازمندان با استفاده از ظرفیت پایگاه‌ها، معتمدان و مدیران محلات استان‌ها یاد کرد و گفت: اطلاعات نیازمندان در بانک اطلاعاتی رابطان بسیج سازندگی در حوزه‌های مقاومت ثبت شده است. در هر حوزه مقاومت، مدیران محله خیران را شناسایی و از ظرفیت آنان استفاده می‌کنند که به زودی نیز این خیران مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه