جلسه هماهنگی میزبانی از زائران اربعین حسینی برگزار شد

با حضور قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در نجف اشرف

جلسه هماهنگی میزبانی از زائران اربعین حسینی برگزار شد

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در جلسه‌ای که به منظور هماهنگی برای میزبانی شایسته از زائران ایرانی اربعین حسینی در عراق برگزار شد شرکت کرد.


در این جلسه آیت‌الله سیدمجتبی حسینی نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق، مالک رحمتی قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی، محمدکاظم آل‌صادق سفیر ایران در عراق و حجت‌الاسلام کاظمی مازندرانی سرکنسول ایران در نجف اشرف درباره مسائل مختلف مربوط به میزبانی از زائران اربعین گفت‌وگو کردند.
 
تقویت اتحاد دو ملت
آیت‌الله حسینی در این جلسه بر استفاده از ظرفیت اربعین برای تقویت اتحاد دو ملت ایران و عراق با هدف خنثی‌سازی توطئه‌های بدخواهان تأکید کرد. 
وی همچنین ترویج آداب میهمانی و میزبانی و آموزش آن به زائران را ضروری برشمرد. در ادامه، مالک رحمتی بر اهمیت برگزاری هرچه باشکوه‌تر همایش عظیم جهانی اربعین تأکید کرد و از آمادگی آستان قدس رضوی برای تقویت همکاری‌ها در برگزاری این مراسم خبر داد. قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: به دلیل پیش‌بینی حضور پرشور زائران و همچنین با در نظر گرفتن شرایط گرم آب و هوایی، امسال در تلاش هستیم با محوریت بنیاد کرامت رضوی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی و کانون‌های خادمیاری رضوی، خدمت‌رسانی به زائران را از نظر کمی و کیفی ارتقا دهیم و امیدواریم با افزایش تعاملات آستان قدس رضوی و اعتاب مقدس در عراق و همچنین فعالیت شبانه‌روزی سفارتخانه ایران، خدمات و امکانات بیشتری برای زائران ایرانی فراهم شود. 

زائران ایرانی و پاکستانی
رحمتی با اشاره به برنامه‌های آستان قدس رضوی برای میزبانی از زائران اربعین، برپایی موکب در نقاط مرزی سیستان و بلوچستان، ایلام و کرمانشاه را ازجمله این برنامه‌ها برای پذیرایی و اسکان زائران ایرانی و پاکستانی اربعین حسینی برشمرد. 

تقویت وحدت اعتاب مقدسه
به گزارش آستان نیوز،  قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی که برای شرکت در جشنواره «غدیریه» به نجف رفته‌ بود در جلسه‌ای جداگانه با آیت‌الله سیدمجتبی حسینی، نماینده مقام معظم رهبری در عراق دیدار و گفت‌وگو کرد. دکتر مالک رحمتی در این دیدار با اشاره به همکاری‌های مشترک اعتاب مقدسه گفت: تلاش می‌کنیم با همدلی و هم‌افزایی اعتاب مقدسه ایران و عراق، اتخاذ اهداف مشترک و ارتقای خدمات زائرمحور، خدمات ماندگاری به زائران محترم دو کشور ارائه کنیم.  وی با بیان اینکه رویکرد ما تقویت وحدت بین اعتاب و ارائه خدمات مناسب در همه اماکن زیارتی است، گفت: با تدبیر تولیت‌ آستان قدس رضوی، در ایام دهه کرامت امسال میزبان مسئولان اعتاب مقدسه جهان اسلام در مشهد مقدس بودیم که تجلی‌بخش وحدت اعتاب بود.  رحمتی افزود: با همین نگاه و رویکرد، آماده‌ایم هرگونه همکاری در راستای تحکیم و حفظ این وحدت را برای ارائه خدمات بهتر به زائران و دلدادگان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) انجام دهیم و هم‌افزایی اعتاب مقدسه را تقویت کنیم. وی خاطرنشان کرد: ارائه خدمات درمانی در حوزه گردشگری سلامت از جمله خدمات مورد توجه و دارای اولویت آستان قدس رضوی در این حوزه است که تمام تلاش خود را برای ارتقای کمی و کیفی آن به کار گرفته‌ایم.
در ادامه، آیت‌الله حسینی نماینده مقام معظم رهبری در عراق از اقدامات وحدت‌بخش آغاز شده بین اعتاب مقدسه با محوریت آستان قدس رضوی قدردانی کرد و خدمات ویژه این آستان مقدس به‌ویژه در حوزه میزبانی از زائران غیرایرانی را ارزشمند دانست.
در این دیدار، مصطفی فیضی، مدیر عالی حرم مطهر رضوی که قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی را در این سفر همراهی کرده است نیز گزارشی از اقدامات آستان قدس رضوی در راستای تسهیل زیارت و خدمات ویژه به زائران غیرایرانی ارائه داد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه