فرهنگ و معارف رضوی باید وارد زندگی مردم شود

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مروی در اختتامیه جشنواره کتاب سال رضوی:

فرهنگ و معارف رضوی باید وارد زندگی مردم شود

تولیت آستان قدس رضوی رسالت اهالی قلم و نویسندگان را در نشر آموزه‌های اسلامی و اصلاح فرهنگی عمومی جامعه بسیار خطیر دانست.


​​​​​​​حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمد مروی در اختتامیه جشنواره بین‌المللی کتاب سال رضوی با بیان اینکه اسلام با معرفت آغاز شده و در نخستین آیاتی که بر پیامبر اسلام(ص) وحی شد بحث خواندن، علم و دانش مطرح بوده است، اظهار کرد: قلم آن‌ قدر ارزشمند است که خداوند در قرآن کریم به قلم سوگند می‎خورد و کتاب را معجزه پیامبر خاتم(ص) قرار می‌دهد.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه متأسفانه بزرگان دین و علمای شاخص که خدمات بزرگ فرهنگی داشته‌اند در میان مردم ناشناخته هستند، ابراز کرد: مشهد به‌ واسطه بارگاه منور رضوی چشمه جوشان معارف و فرهنگ انسان‌ساز رضوی است و سوغات این شهر باید کسب معرفت از این امام همام باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین مروی وجود بارگاه منور رضوی را ظرفیتی عظیم برای تربیت انسان‌ها دانست و تصریح کرد: فرهنگ و معارف رضوی، دریایی عمیق و گسترده از معارف حیات‌بخش و انسان‌ساز است که باید وارد بطن زندگی مردم شود، نباید حضرت رضا(ع) را به حرم مطهر محدود کرد؛ انوار نجات‌بخش و احیاگر آن حضرت باید وارد زندگی مردم شود.
وی در پایان با بیان اینکه آستان قدس رضوی حمایت از اهالی قلم و نویسندگان متعهد را وظیفه خود می‌داند، اظهار کرد: همان‌ گونه که فعالیت‌های سخت‌افزاری خروجی خود را نشان می‎دهند، در عرصه فرهنگ و نرم‌افزار نیز باید سنجشی وجود داشته باشد تا نتیجه و خروجی این جشنواره‌های خوب، مشخص شود.  

برچسب ها :
ارسال دیدگاه