تخریب 7 هکتار تغییر کاربری در روستای «شوراب»

تخریب 7 هکتار تغییر کاربری در روستای «شوراب»

رئیس اداره امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد از برخورد با تغییر کاربری غیرمجاز در روستای شوراب بخش تبادکان در پهنه‌ای ۲۰ هکتاری با آزادسازی ۷ هکتار خبر داد.
به گزارش قدس، حسین خواجوی گفت: برابر ماده10قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها مصوب1385 هرگونه تغییر کاربری در قالب ایجاد بنا، برداشتن یا افزایش شن و ماسه و سایر اقدام‌هایی که بنا به تشخیص وزارت جهاد کشاورزی تغییر کاربری محسوب و بدون دریافت مجوز از کمیسیون موضوع تبصره یک ماده یک این قانون انجام شود، جرم بوده و مأموران جهاد کشاورزی مکلف‌اند در زمینه توقف عملیات اقدام‌های لازم معمول و نتیجه را به اداره متبوع خود منعکس نمایند.
وی ادامه داد: برهمین اساس درپهنه‌ای ۲۰ هکتاری، ۷ هکتار از اراضی که مورد تغییر کاربری قرار گرفته بود تخریب شد که شامل چهار مورد بنا، ۵۴ مورد دیوارکشی، سه مورد استخر، سه مورد بنای در حال ساخت و ۲۰ مورد پی کنی بود. 
رئیس اداره امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد تصریح کرد: زمین‌هایی که براساس ماده۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی ساخت‌وساز در آن ممنوع است، جهاد کشاورزی می‌تواند بناهای ساخته شده در این اراضی را تخریب نماید.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه