اختصاص پارکینگ کارکنان حرم مطهر به زائران رضوی

اختصاص پارکینگ کارکنان حرم مطهر به زائران رضوی

با هدف تسهیل زیارت زائران حضرت رضا(ع) و ارائه خدمات بیشتر در حوزه حمل‌ونقل، سه پارکینگ زیرگذر حرم مطهر رضوی به طور اختصاصی برای استفاده زائران در نظر گرفته شد.


به گزارش آستان نیوز، از گذشته بخشی ازظرفیت پارکینگ‌های زیرگذر حرم مطهر رضوی برای پارک خودروهای کارکنان آستان قدس رضوی مورد استفاده قرار می‌گرفت اما با مصوبه کمیته حرم مطهر رضوی، ضمن هماهنگی برای تأمین پارکینگ مورد نیاز کارکنان این آستان در خارج از زیرگذر حرم رضوی، عمده ظرفیت پارکینگ‌ها در اختیار زائران قرار می‌گیرد.
​​​​​​​
پارکینگ‌های یک، 3 و 4، ویژه استفاده زائران
امین بهنام، معاون خدمات زائران حرم مطهر رضوی درخصوص جزئیات این طرح تحولی گفت: با توجه به افزایش روزافزون تشرف زائران به مشهدمقدس و ضرورت تکریم بیشتر آن‌ها در زمان تشرف به حرم مطهر رضوی،  پارکینگ‌های شماره یک، 3 و 4 به طور کامل به پارک خودروهای زائران اختصاص داده می‌شود.
بهنام افزود: در گذشته پارکینگ شماره4 مختص زائران و پارکینگ شماره2 مختص خدام و کارکنان آستان قدس بود و پارکینگ‌های یک و 3 نیز به صورت مشترک برای پارک خودرو زائران، خادمان و کارکنان مورد استفاده قرار می‌گرفت اما با مصوبه کمیته حرم مطهر رضوی، این وضعیت تغییر خواهد کرد.  وی‌ادامه داد: با اجرای این برنامه تحولی، فقط پارکینگ شماره2 به‌منظور استفاده خادمان و تسهیل امکان حضور آن‌ها برای خدمت‌رسانی به زائران مورد استفاده قرار می‌گیرد و تمامی ظرفیت سه پارکینگ‌ دیگر زیرگذر حرم مطهر تنها در خدمت زائران بزرگوار قرار خواهد گرفت. 
وی افزود: برای تأمین ظرفیت پارک سایر کارکنان آستان قدس رضوی نیز، معاونت مالی و پشتیبانی حرم مطهر رضوی در حال پیگیری و هماهنگی است تا بخشی از ظرفیت پارکینگ‌های اطراف حرم مطهر در اختیار پارک خودرو این افراد قرار گیرد که در این راستا توافق‌های اولیه با چند مجموعه حاصل شده است. معاون خدمات زائران حرم مطهر رضوی افزود: بدون شک برای کارکنان آستان قدس رضوی نیز  تسهیل زیارت زائران حضرت رضا(ع) در اولویت است تا این بزرگواران به‌ویژه عزیزانی که از سایر استان‌ها به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند و با پارکینگ‌های موجود در خیابان‌های اطراف حرم آشنایی ندارند، بتوانند از ظرفیت پارکینگ‌های زیرگذر حرم استفاده کنند. 
بهنام همچنین گفت: درخواست ما این است که مجاوران بزرگوار تا حد امکان از وسایل حمل‌ونقل عمومی برای تشرف استفاده کنند تا عمده ظرفیت پارکینگ در اختیار زائران مشرف شده از سایر استان‌ها قرار گیرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه