«استخر» تفریح ارزانی که گران تمام می‌شود

«استخر» تفریح ارزانی که گران تمام می‌شود

کرمانشاه  

در این روزهای گرم تابستان، تب و تاب برخی تفریحات نیز مانند سفر رفتن و دورهمی‌های خانوادگی، سینما و یا روی آوردن به برخی ورزش‌های آبی مثل شنا بالا گرفته؛ اما به دلیل تورم و گرانی، تمامی این تفریحات و دورهمی‌ها دستخوش تغییرات شده است.


با وجود اینکه شنا یکی از محبوب‌ترین تفریحات تابستانی است که علاقه‌مندان بسیاری خصوصاً بین نوجوانان و جوانان دارد؛ اما متأسفانه نگاهی به نرخ خدمات ارائه شده نشان می‌دهد گرانی بلیت‌ها این ورزش را نیز در زمره ورزش‌های لاکچری قرار داده و برای بسیاری از جوانان مشتاق کمی گران آب می‌خورد.
بنا بر اظهارات بسیاری از جوانان استخر رفتن در کرمانشاه تفریح ارزانی برای آن‌ها نیست و گرانی بلیت استخر عاملی شده تا بسیاری از افراد علاقه‌مند به شنا و آبتنی، در این روزهای گرم سال گزینه ارزان‌تری را انتخاب کرده و به سمت رودخانه‌ها و سدها بروند که این موضوع خود حوادث ناگواری را رقم می‌زند که قابل جبران نیست.
جوانان زیادی هستند که به دلیل افزایش نرخ بلیت استخر خطرات شنا در رودخانه‌ها و سدها را به جان می‌خرند تا برای چند ساعتی لذت آبتنی را بچشند؛ اما گاهی چشیدن طعم این لذت، مرگی تلخ و سوزناک را برایشان رقم می‌زند تا جایی که براساس اعلام پزشکی قانونی کشور سال گذشته هزار و166 نفر در کشور به دلیل غرق شدگی جان خود را از دست داده‌اند که از این تعداد 24 نفر کرمانشاهی بودند.
شاید اگر گرانی بلیت استخرها نبود، مردم با اشتیاق بیشتری به استخر می‌رفتند و کمتر شاهد غرق شدن جوانان در آب‌های آزاد بودیم.
​​​​​​​
قیمت‌های نجومی
به گزارش ایسنا، طبق گفته مسئولان در کرمانشاه 24 استخر داریم که  تعدادی از آن‌ها غیرفعال است؛ اما هزینه استفاده از آن‌ها، خصوصاً چند استخر شناخته شده به قدری بالاست که مطمئناً بسیاری از جوانان توان استفاده از آن را ندارند.
در حال حاضر قیمت بلیت استخر باران 135 هزار تومان و استخر پازریک 140 هزار تومان است و اگر کسی بخواهد در هفته سه جلسه و در  طول یک ماه 12 جلسه به استخر برود باید بیش از یک‌میلیون و 600 هزار تومان پرداخت‌کند. رقمی که حتی برای یک خانواده متوسط کرمانشاهی هم سخت است، چه برسد به طبقه ضعیف جامعه!
در این زمینه باید اذعان کرد که هنوز هم با وجود این قیمت‌ها اما متصدیان استخرها از گرانی و هزینه‌های نگهداری این تأسیسات گلایه داشته و بهای دریافتی از محل بلیت‌ها را برای اداره استخرها کافی نمی‌دانند.
بررسی ما نشان می‌دهد که این قیمت‌ها مربوط به سال گذشته است و هنوز نرخ‌نامه سال 1401 برای استخرها ابلاغ نشده و آن طور که مسئولان ورزش و جوانان استان می‌گویند برای امسال قیمت بلیت استخرها احتمالاً 25 تا 35 درصد هم افزایش خواهد  داشت.
 در شهر کرمانشاه چند استخر دولتی همچون استخر شهید اشرفی اصفهانی وجود دارد که می‌توانستند یک ظرفیت خوب برای استفاده بیشتر جوانان باشند؛ اما این استخرها هم طبق ماده 88 واگذار شده و در حال حاضر به دلیل تعمیرات تعطیل‌اند.
در پایان باید گفت شنا رشته‌ای جذاب است که علاقه‌مندان بسیاری دارد و از طرفی در دین اسلام هم تأکید شده که خانواده‌ها آن را به فرزندانشان آموزش دهند. حال با توجه به این وضعیت به نظر می‌رسد مسئولان و متولیان امر باید در خصوص هزینه استخرها فکری برای جوانان بکنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه