نخلستان‌های  سیستان و بلوچستان  پیشران اقتصاد است 

نخلستان‌های  سیستان و بلوچستان  پیشران اقتصاد است 

سیستان و بلوچستان

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه بخش خصوصی، موتور توسعه است گفت: به منظور توسعه نخلستان و باغات میوه‌های گرمسیری آماده حمایت از فعالان اقتصادی در سیستان و بلوچستان هستیم.


سیدجواد ساداتی‌نژاد در حاشیه بازدید از محل گلخانه طرح توسعه نخیلات تجاری سیستان و بلوچستان در شهرستان میرجاوه از حمایت وزارت جهاد کشاورزی از توسعه باغات مدرن کشاورزی خبر داد و اظهار کرد: اقتصادی‌ترین اقدام در حوزه کشاورزی کشور به دلیل شرایط دمایی مطلوب، باغداری است که مورد غفلت واقع شده است.
وی با اشاره به اقدامات بخش خصوصی در توسعه نخلستان‌ها گفت: بخش خصوصی اقدامات ارزشمندی را در توسعه نخیلات در استان مرزی سیستان و بلوچستان انجام داده که بسیار جای تقدیر دارد؛ چون عمدتاً فعالان اقتصادی تمایل دارند در نقاط مرکزی کشور سرمایه‌گذاری کنند.
وزیر جهاد کشاورزی از بخش خصوصی به عنوان پیشران اقتصاد یاد کرد و افزود: بخش خصوصی فعال در حوزه کشاورزی به عنوان پیشران اقتصاد، الگوهای جدیدی را در اختیار مردم بومی مناطق قرار می‌دهد و آن‌ها را به سمت روش‌های نو سوق می‌دهد که این امر منجر به تأمین نیاز منطقه و بازار صادراتی می‌شود.
ساداتی‌نژاد با اشاره به ظرفیت بالای سیستان و بلوچستان در تأمین میوه‌های گرمسیری تصریح کرد: سیستان و بلوچستان از قابلیت بسیار بالایی در تأمین موز و میوه‌های گرمسیری برخوردار است که می‌توان با توسعه باغات، ۱۰۰ درصد نیاز کشور را از این استان تأمین و از خروج ارز جلوگیری کرد.
وی تأکید کرد: تمام تلاش این وزارتخانه بر این است تا ظرفیت‌های بی‌نظیر سیستان و بلوچستان در کشاورزی که رئیس جمهور بر آن تأکید دارند و یکی از مناطقی است که باید به آن توجه ویژه شود، به بهترین نحو استفاده شود.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: همچنین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در حال سرمایه‌گذاری برای پرورش شتر در سیستان و بلوچستان است و این پروژه به همراه توسعه نخلستان‌های تجاری، پروژه‌های پیشران و مهم استان به شمار می‌روند که در اقتصاد دخیل‌اند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه