یاعلی‌ گویان؛‌عشق آغاز شد

برگزاری جشن ازدواج 30 زوج جوان مشهدی در شب عید غدیر

یاعلی‌ گویان؛‌عشق آغاز شد

شاید عشق تلفیق یک اثر خارق‌العاده از جنس نور باشد با قلب انسان‌هایی که با روی باز پذیرای آن هستند و شاید هم زنگ هشداری است برای عقلی که سرمست بر تمام سرزمین پهناور قلب می‌تازد.

اصلاً باید زندگی با عشق شروع شود. عشقی عمیق که اسکلت وجودی خانه‌ات را با هوایی آفتابی بنا کند. عشقی که ناملایمات روزگار ذره‌ای از ارزش و عمق آن نکاهد و چه عشقی بالاتر از اهل بیت(ع)؟ و چه سعادتی بالاتر از نگاه آن‌ها بر زندگی عاشقانشان؟
در شب عید غدیر خم، زندگی مشترک ۶۰ جوان با نام امیرالمؤمنین(ع) آغاز شد و قلب‌های آکنده از مهر و محبتشان، با عشق حضرت علی(ع) به یکدیگر گره خورد.
یک شب به یاد ماندنی که خاص‌ترین شب زندگی آن‌هاست و با دعای حضرت زهرا(س) خانه‌هایشان آذین بسته می‌شود و چقدر زیباست که زندگی‌ات را با نگاه خاص حضرت زهرا(س) آغاز کنی.

۶۰ جوان با نگاه امیرالمؤمنین(ع) به خانه بخت می‌روند
سیدحیدر شاداب، مسئول هیئت رزمندگان شهدای سادات در این مراسم گفت: امسال مسجد امام رضا(ع) برای زوجین عزیزی که در شرایط اقتصادی کنونی، استطاعت مالی برای برگزاری مراسم عروسی را ندارند، مراسم ازدواج تدارک دیده است.
وی افزود: مسجد امام رضا(ع) ملقب به نام‌ سادات عزیز است به همین جهت اقدام‌های لازم برای به سرانجام رساندن این مراسم صورت پذیرفت و کارگروهی متشکل از گروه‌های جهادی مختلف در مسجد برگزار و برنامه ریزی‌های لازم انجام شد.
مسئول هیئت رزمندگان شهدای سادات گفت: در نهایت به خاطر اینکه هیئت و مسجد به نام سادات بزرگوار نام‌گذاری شده است، تصمیم بر این شد تا مراسم ازدواج زوجین عزیزی که شناسایی شدند و مد نظر بودند، در شب عید غدیر برگزار شود تا به یمن مبارکی این عید تعداد ۳۰ زوج جوان به خانه بخت راهی شوند و زندگی مشترک این عزیزان با این عید بزرگ و پربرکت آغاز شود.
شاداب ادامه داد: امیدواریم بتوانیم هر ساله این مراسم بسیار مبارک و بزرگ را تدارک دیده و برگزار کنیم و شاهد آغاز زندگی مشترک این جوان‌های عزیز که بسیار دلشان پاک است، باشیم.

بوی عشق به مشام می‌رسد 

عشاقی که در لباس عروس و داماد دست در دست یکدیگر شادی را زمزمه می‌کنند و بوی خوش عشق از هر طرف به مشام می‌رسد. زوج‌های جوانی که روی بال‌های فرشتگان قدم برمی‌دارند تا مسیر خوشبختی را به مقصد همدلی طی کنند.
زیباست! نگاه‌های سراسر محبتی که به یکدیگر می‌اندازند. گاهی با شرم، گاهی هم بی‌محابا و ناگهانی و البته تمام این نگاه‌ها طواف به دور کعبه عشق است و عجیب ثواب دارد.
از حال خوب خیرانی که دستان این جوانان را در دست هم گذاشته‌اند، حال یک شهر خوب شده است و به خاطر این جشن بزرگ و این کار خیر عظیم، گل‌های محمدی است که بر سر یک شهر می‌بارد. 
گل‌هایی که از لبخند این زوج‌های بامحبت در شب عید غدیر می‌روید تا مشهد گلباران شود و آسمان مشهد شور ببارد.

 آرزویمان دعای حضرت علی(ع) است
مریم یکی از عروس خانم‌های این مراسم در گفت‌وگو با فارس گفت: امشب من و همسرم در این مراسم که مزین به نام امیرالمؤمنین(ع) است، زندگی مشترک خودمان را آغاز می‌کنیم. 
وی افزود: حس خیلی خوبی داریم که در این شب بابرکت قرار است به خانه خودمان برویم و آرزو می‌کنیم دعای حضرت علی(ع) همراه ما در زندگیمان باشد.
محمد یکی از تازه‌دامادهای این مراسم است. او می‌گوید: آرزوی من فقط این است که بتوانم همسرم را خوشبخت کنم و واقعاً از ته قلبم خوشحالم که در این شب عزیز به خانه بخت می‌رویم.
وی ادامه داد: خدا را شکر که این بستر برای ما فراهم شد تا مانند عروس و دامادهای دیگر این مجلس به آرزوی خودمان برسیم و طعم زندگی مشترک را بچشیم.

 شب زیبایی برایمان ساختند
کوثرخانم یکی دیگر از عروس خانم‌هاست که رضایت خوبی از برگزاری مراسم دارد. او می‌گوید: شب زیبایی برایمان ساختند و همه چیز بسیار عالی و مهیا بود. شبی که در خاطر ما خواهد ماند و تا آخر عمر آن را فراموش نخواهیم کرد.
وی افزود: فکر می‌کنم مراسم ازدواج ما با نگاه مخصوص اهل بیت(ع) به ویژه حضرت علی(ع) همراه است؛ چرا که در شب بسیار بزرگی مراسم ازدواجمان برگزار شد.

 نور باد راه عاشقان، همدلان و یاران
سیدمصطفی صداقت، امام جماعت مسجد امام رضا(ع) گفت: هر سال برنامه غدیر در این مسجد برگزار می‌شود. این مسجد منسوب به سادات است و این توقع نیز از این مسجد همواره بوده است که عید غدیر را هر چه باشکوه‌تر برگزار کند.
وی ادامه داد: سال گذشته اتفاق زیبا و مبارکی در این مسجد افتاد و مراسم ازدواج هشت زوج جوان در این مکان تدارک دیده شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین صداقت بیان کرد: در ابتدای امر بنای برگزاری این مراسم برای ۵۰ جوان یعنی ۲۵ زوج بود اما با استقبال خوب مردم و نگاه ویژه اهل بیت(ع) به خصوص حضرت علی(ع) این تعداد به ۶۰ جوان افزایش پیدا کرد که این خودش توفیق بزرگ و معجزه‌ای عظیم در شب عید غدیر بود.
وی هدف از برگزاری این مراسم باشکوه در کنار بزرگداشت عید غدیر خم را توجه به دستورات رهبر معظم انقلاب که به فرزندآوری تأکید فراوان دارند که البته ازدواج مقدمه این امر است برشمرد و افزود: در حقیقت با برگزاری این مراسمات امر ازدواج و فرزندآوری، فرهنگ‌سازی می‌شود.

دوشادوش به خانه بخت رفتند
عاشقان در مراسمی باشکوه، دوشادوش و دست در دست هم راهی خانه بخت شدند، جایی که سختی‌ها و خوشی‌هایش به لحظه‌ای در کنار هم بودن می‌ارزد.
و عشقی چنان عمیق که قلب‌های ۳۰ زوج را با نام علی(ع) گره زد تا این گره آغازگر یک راه بی‌پایان ولی پر از زندگی باشد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه