۷۰ درصد مدارس قم در مقابل زلزله مقاوم هستند

۷۰ درصد مدارس قم در مقابل زلزله مقاوم هستند

قم

  مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم گفت: ۷۰ درصد مدارس استان در مقابل زلزله مقاوم هستند؛ ولی ۳۰درصد مدارس شاخص‌های لازم را که در آیین‌نامه نوسازی مدارس عنوان شده ندارند. احمدرضا اجتهادی با تأکید بر اینکه ایمنی مدارس اولویت اصلی اداره‌ کل نوسازی مدارس است، افزود: این مدارس باید با تأمین اعتبار، مقاوم‌سازی و یا تخریب و بازسازی شوند تا به شرایط مطلوب برسند.
وی اضافه کرد: امسال بخاری گازی در ۳۰ مدرسه جمع‌آوری و این مدارس به لحاظ دستگاه‌های سرمایشی و گرمایشی استانداردسازی می‌شوند.
وی با بیان اینکه نگاه ویژه‌ای به مناطق روستایی داریم، ادامه داد: دستگاه‌های سرمایشی و گرمایشی غیراستاندارد در مدارس روستایی نداریم؛ ولی در مدارس شهری وجود دارد که اصلاح خواهد شد.
اجتهادی در ادامه با بیان اینکه سرانه آموزشی به ازای هر دانش‌آموز 4.2 مترمربع فضای آموزشی است، گفت: میانگین سرانه کشوری 5.2مترمربع و سرانه استاندارد آموزشی کشور 8.4 مترمربع است که استان قم فاصله قابل ‌توجهی با سرانه استاندارد دارد.
وی با تأکید بر اینکه تمام تلاش این است تا به سرانه آموزشی میانگین کشوری نزدیک شود، افزود: با توجه به اینکه سرانه فضای آموزشی در استان قم نسبت به میانگین کشوری یک مترمربع فاصله دارد و از سوی دیگر جمعیت دانش‌آموزی استان نیز ۲۷۰ هزار نفر است، باید ۲۷۰ هزار مترمربع به سرانه آموزشی استان افزوده شود تا به میانگین سرانه کشوری برسیم.
وی اضافه کرد: با فرض اینکه جمعیت دانش‌آموزی ثابت بماند، برای جبران این کمبود در پنج سال، باید سالانه ۲۵ مدرسه ساخته شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه