استفاده شخصی از امکانات دهیاری‌ها!

استفاده شخصی از امکانات دهیاری‌ها!

مدیرکل بازرسی خراسان شمالی گفت: وضعیت استان در زمینه تغییر کاربری‌های غیرمجاز زمین در روستاها مناسب نیست و دهیاران در این زمینه بیش از گذشته نظارت کنند.


به گزارش ایرنا، احمدرضا مهرپرور اظهار کرد: متأسفانه گزارش‌هایی از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در روستاهای خراسان شمالی به دست ما می‌رسد که باید دهیاران به‌عنوان نماینده دولت در این زمینه ورود و نظارت‌ها را بیشتر کنند.
وی افزود: گزارش‌هایی از آسیب‌ها و ورود برخی دهیاران در تصرف غیرقانونی اراضی ملی، ساخت‌وساز غیرمجاز و تغییر کاربری‌های غیرمجاز و برخی تفرقه‌انگیزی‌ها مشاهده می‌شود.
مدیرکل بازرسی خراسان شمالی گفت: دهیاران در مسائل قضایی و اختلافات قومی و قبیله‌ای، اگرعامل وصل نیستند، عامل فصل و تفرقه نباشند.
وی با اشاره به اینکه برخی دهیاران با فرایندهای صدور پروانه ساختمانی آشنایی لازم را ندارند، افزود: دهیاران باید آموزش‌های لازم در این زمینه را فرا گیرند تا از بروز مشکلات جلوگیری شود.
مهرپرور تصریح کرد: برخی طرح‌ها که با اعتبار دهیاری‌ها انجام می‌شود به سرانجام و نتیجه مطلوب نرسیده است که باید در این زمینه کارشناسی‌های لازم انجام شود.
وی درخصوص استفاده شخصی از امکانات دهیاری‌ها توسط برخی دهیاران هشدار داد و خاطرنشان کرد: گزارش‌های زیادی در این باره موجود است، اما رویکرد ما اقدام‌های پیشگیرانه و اغماض بوده است و دهیاران در قبال امکانات دهیاری‌ها مسئول باشند.
مدیرکل بازرسی خراسان شمالی گفت: دهیاران نمادی از ارزش‌های انقلابی و اسلامی هستند و انتظار این است که حافظ قانون و منافع عمومی باشند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه